اسدالله عباسی باید بتواند بر مشکلات گیلان فایق آید
اسدالله عباسی باید بتواند بر مشکلات گیلان فایق آید
معیشت، اشتغال، زمین‌خواری، صدور پروانه‌های بی‎‌رویه برای ساخت و ساز، بحران محیط زیست، تخریب باغات چای، تغییر کاربری شالیزارها، پروژه‌های نیمه تمام و... از دیگر مواردی است که چشم‌انتظار اقدامات عملی و جدی استاندار جدید گیلان است.

 

افشین معشوریتیترما- افشین معشوری/ در حالی که رایزنی گروه‌های سیاسی خبر از انتصاب یک «غیربومی» برای استانداری گیلان می‌داد، هیئت دولت با تاخیری چند ماهه «اسدالله عباسی» نماینده‌ی اسبق مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی را به استانداری گیلان برگزید.

عباسی سیاست‌مداری کهنه‌کار است که فارغ از گرایش سیاسی‌اش، در پیشینه مناصب کشوری و استانی بسیاری دارد. از وزارتخانه‌ تا عضویت در هیئت امنای دانشگاه گیلان و تدریس در دانشگاه، نشان می‌دهد شخصیت سیاسی انتخاب شده برای صندلی استانداری گیلان حایز شرایط راهبری سیاسی استان گیلان است.

استاندار گیلان

با این همه، سابقه نشان می‌دهد چندان نباید به رزومه اکتفا کرد و دوران مدیریت هر شخصی در پست‌ها تابع شرایط روز است و امروز، در حالی استاندار تازه بر صندلی استانداری خواهد نشست که به‌نظر می‌رسد فرمانداران، مدیران کل و روسای بسیاری در آینده‌یی نه‌چندان دور جابه‌جا خواهند شد زیرا به‌خوبی پیداست گیلان با معضلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کند که از دید استاندار تازه نیز قطعا پنهان نیست.

تشتت آرا در بین فعالان سیاسی و اجتماعی استان نخستین آنان است و معیشت، اشتغال، زمین‌خواری، صدور پروانه‌های بی‎‌رویه برای ساخت و ساز، بحران محیط زیست، تخریب باغات چای، تغییر کاربری شالیزارها، پروژه‌های نیمه تمام و… از دیگر مواردی است که چشم‌انتظار اقدامات عملی و جدی استاندار جدید گیلان است و قطعا اسدالله عباسی به‌عنوان یک چهره‌ی بومی که در سطح کشور نیز مورد وثوق بوده و وزارت نیز در کارنامه دارد، می‌تواند منشا اثرات بسیاری باشد.

در دهه‌ی گذشته شاهد اعتراضات بسیاری از فعالان سیاسی- اجتماعی گیلان در خصوص بومی نبودن استانداران گیلان بوده‌ایم که انرژی بسیاری از مدیران نیز صرف این موضوع شده و زمان به سادگی تلف شده است. علی‌رغم این‌که راقم این‌سطور اعتقادی به «بومی بودن یا نبودن» ندارد، حال باید انتصاب نماینده‌ی اسبق مردم رودسر در مجلس شورای اسلامی به‌عنوان «استاندار گیلان» را به فال نیک گرفت و امید داشت تا این چهره‌ی بومی با تکیه بر تخصص لازم و شناخت از منطقه، بتواند راهکارهای خوبی برای مشکلات حوزه‌ی مسئولیت‌اش بیاندیشد و بر آن‌ها فایق آید.

در پایان، ضمن آرزوی موفقیت برای استاندار تازه، توصیه می‌کنم «اسدالله عباسی» جدا از نیروهای سازمانی شاغل در عالی‌ترین نهاد سیاسی استان، در اخذ «مشورت و نصب مشاوران دل‌سوز» کوتاهی نکند و قویا مشاوران مورد وثوقی برای احاطه‌ی بیش‌تر بر امور استان برگزیند.

 

  • نویسنده : افشین معشوری
  • منبع خبر : اختصاصی