املاک بلااستفاده‌ی آموزش‌و‌پرورش گیلان باید استفاده شود
املاک بلااستفاده‌ی آموزش‌و‌پرورش گیلان باید استفاده شود
استاندار گیلان مدارس بلااستفاده را سرمایه آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: املاک بلااستفاده باید با تبدیل وضعیت به نحو احسنت مورد استفاده قرار گیرد.

اسدالله عباسی

به گزارش تیترما؛  ایرنا نوشت: اسدالله عباسی  در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گیلان در استانداری اظهار داشت: برای بیانیه گام دوم باید در تربیت جوان آینده ساز همت کنیم لذا برای این کار نیاز به برنامه ریزی آموزشی و درسی است که همه عناصر در این بخش ها باید دیده شود.

وی افزود: اهمیت آموزش و پرورش بر کسی پوشیده نیست و بر اساس اسناد بالادستی، قانون اساسی، سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری، قانون برنامه ششم، سند چشم انداز و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نقشه راه مشخص است و باید تلاش کنیم تا آنچه حق و شایسته است اتفاق بیفتند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان بیان داشت: متاسفانه حداقل یک دهه اخیر دچار ضعف در تربیت منابع انسانی به ویژه در بخش کیفیت و جنسیت قرار گرفتیم.

عباسی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش در گیلان برنامه پنج ساله، میان مدت و بلند مدت داشته باشد، اظهار داشت: برخی از امکانات مانند زیرساخت ها نیاز به زمان دارد که فضای آموزشی و منابع انسانی مهمترین آنها است.

وی اظهار داشت: در شورای عالی اداری کشور نظام ناهنگ فعلی را به نظام هماهنگ تبدیل می کنیم که با این کار نقیصه های پرداخت برطرف خواهد شد.

استاندار گیلان خاطر نشان کرد: با این کار عدالت آموزشی و پرداخت در همه بخش ها، دانشگاه ها و آموزش و پرورش تحقق می یابد.

بر اساس آخرین آمار دریافتی از آموزش و پرورش گیلان، ۱۹۴ هزار و ۱۲۹ دانش‌آموز در دوره ابتدایی، ۹۳ هزار و ۴۸۲ دانش‌آموز در دوره متوسطه اول، ۵۱ هزار و ۹۹۷ دانش‌آموز در متوسطه دوم، ۱۵ هزار و ۴۷۶ دانش‌آموز در رشته های فنی و حرفه ای و ۱۷ هزار و ۱۵۶ دانش‌آموز در کار و دانش تحصیل می‌کنند.

افزون بر ۳۷۲ هزار دانش‌آموز در استان گیلان تحصیل می‌کنند.

  • منبع خبر : ایرنا