اسدالله عباسی استاندار گیلان شد
اسدالله عباسی استاندار گیلان شد
بعد از گذشته چند ماه از آغاز فعالیت دولت سیزدهم و انتخاب استانداران برخی از استان های کشور، صبح امروز چهارشنبه در هیات دولت اسدالله عباسی به عنوان استاندار جدید این استان انتخاب شد.

به گزارش تیترما؛ اسدالله عباسی روز چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۰ در جلسه‌س هیئت دولت سیزدهم به‌عنوان استاندار گیلان انتخاب شد.

وی در استانداری گیلان جانشین ارسلان زارع می‌شود که پس از انتقال سالاری استاندار اسبق گیلان به سازمان تامین اجتماعی، استاندار گیلان شده بود.

استاندار گیلان

بر اساس خبر ایرنا، اسدالله عباسی در سال ۱۳۴۰ در خطه سرسبز استان گیلان و در روستای هلوکله بخش چابکسر، شهرستان رودسر به دنیا آمد، وی دوران تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در “دوران محله” سپری کرد و برای ادامه تحصیلات متوسطه به دبیرستان شهید بهشتی رفت و موفق به اخذ دیپلم شد. عباسی برای ادامه تحصیل به مرکز تربیت معلم ورامین رفت و از سال ۱۳۶۱ به عنوان معلم در روستاهای اشکورات، گیری، پرندان، لرده و آسیاب دره به آموزش کودکان و نوجوانان پرداخت.

اما وی پس از پنج سال برای ادامه تحصیل رهسپار تهران شد و با طی مراحل تحصیلات دانشگاهی در سال ۱۳۶۸ مدرک کارشناسی علوم تربیتی را دریافت کرد.

عباسی با ادامه تحصیلات تکمیلی در سال ۱۳۷۶ موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد فلسفه و تربیت و پس از ۱۲ سال در ۱۳۸۸ دکتری تعلیم و تربیت و برنامه ریزی شد.

مدیریت مراکز آموزشی به مدت ۱۶ سال، تدریس در مراکز آموزشی، مراکز تربیت معلم و ضمن خدمت فرهنگیان به مدت ۶سال، مدرس آموزش خانواده استان تهران، مدرس مجتمع‌های آموزشی ایثارگران و جانبازان استان تهران، تدریس در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به مدت ۱۰ سال از مهم ترین سوابق کاری استاندار جدید گیلان است.

وی همچنین عضو هیئت امنای دائمی دانشگاه گیلان به مدت چهار سال، عضو شورای راهبردی ستاد تحول بنیادین آموزش و پرورش، عضو شورای راهبردی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، عضو کمیسیون دائمی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری، عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور، عضویت در کمیته ملی آموزش و توسعه پایدار کمیسیون ملی یونسکو در ایران و عضو کارگروه مدیریت فناوری اطلاعات (فاوا) ریاست جمهوری دولت دهم را نیز در کارنامه خود دارد.

اسدالله عباسی در سال ۱۳۸۲ نامزد انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی برای حوزه انتخابی املش و رودسر شد و با اعتماد و رای مردم به مجلس راه یافت.

استاندار جدید گیلان پیشتر نیز نمایندگی مردم در شهرستان های یاد شده را در دوره هفتم و هشتم مجلس شورای  اسلامی را نیز بر عهده داشت.

وی در مدت فعالیت خود به عنوان نمایندگان مردم شهرستان های املش و رودسر از مناسبی همچون رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات، عضو ناظر شورای عالی آموزش و پرورش، رئیس فراکسیون فرهنگیان، رئیس فراکسیون گردشگری، نائب رئیس فراکسیون تعاون و نائب رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی برخوردار بود.

نائب رئیسی گروه بین االمللی کشورهای جهان در مجلس هشتم، رئیس گروه دوستی ایران و چین ، رئیس هیات اعزامی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سمینار اتحادیه بین المجالس به کشورهای ژاپن، کره جنوبی، مالزی و سنگاپور از دیگر سمت های اسدالله عباسی در مجلس شورای اسلامی بوده است.

استاندار جدید گیلان در سال ۱۳۹۱ سمت معاونت توسعه و مدیریت منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را عهده دار شد و از بهمن ۱۳۹۱ به عنوان سرپرست این وزارتخانه از سوی رییس جمهور وقت منصوب شد.

اسدالله عباسی در سال ۹۲ با اخذ اکثریت آرای نمایندگان مجلس، رای اعتماد نمایندگان ملت برای تصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را کسب کرد.

 

  • منبع خبر : ایرنا