اعتبار استخدام ۳۰ هزار پرستار تامین شد
اعتبار استخدام ۳۰ هزار پرستار تامین شد
مجوز تامین اعتبار برای استخدام ۳۰ هزار نفر پرستار در نظر گرفته شده و زمان آزمون آن اعلام خواهد شد.

سخنگوی دولت

به گزارش تیترما؛ « علی ربیعی» سخن‌گوی دولت در مراسم بزرگداشت روز پرستار در بیمارستان لواسانی تهران گفت: سلام هیئت دولت را به همه‌ی آن‌هایی که در این ۱۰ ماه نه تنها از توان فیزیکی خود بلکه از روح و روان خود مایه گذاشتند تا دیگران به سلامت و آرامش برسند؛ ابلاغ می‌کنم.

ربیعی ادامه داد: در تاریخ معاصر، ما سختی و تلخی زیاد دیدیم؛ اما این دوران، دوران بی‌نظیری بوده است، چرا که  دو ویروس را با هم تحمل کردیم و با آن‌ها مقابله می‌کنیم، هم ویروس تحریم و هم ویروس کرونا زندگی ما را تلخ کرد.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس‌جمهوری با اشاره به موضوع جبران خدمت پرستاران افزود: تعداد پرستاران نسبت به تخت پرستاران کم است، ما باید تعداد بیش‌تری پرستار نسبت به تخت‌ها داشته باشیم.

وی یادآورشد: برای جذب ۷ هزار نفر قبلاً تامین اعتبار شد که به زودی آزمون آن را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام خواهد شد. علاوه بر این مجوز تامین اعتبار برای ۳۰ هزار نفر دیگر صورت گرفته شد که آزمون آن بعداً اعلام می‌شود که بیش‌تر از سهم پرستاری و پرستاران خواهد بود.

ربیعی با بیان این‌که هنوز نسبت پرستار به تخت کم است، گفت: در مجموع ۲۵۰ هزار نفر برای حدود ۱۷۰ هزار تخت داریم که به طور شبانه‌روز دو نفر خواهد بود و این عدد مناسب نیست.

وی در پایان تصیح کرد: اختصاص ۵۰ درصدی که در سه پارامتر اول فیش حقوقی در نظر گرفته شده، اقدامی بود که حق پرستاران بود که در فوق العاده ویژه برای پرستاران در نظر گرفته شود. علاوه براین جامعه‌ی پرستاری مشمول اجرای فصل دهم قانون خدمات کشوری شدند بنابراین چیزی حدود ۸۰ درصد به حقوق آن‌ها اضافه شده است.

.

 

 

 

  • منبع خبر : ایرنا