2 سال پس از حادثه‌ی کشتی سانچی، سخن‌گوی دولت می‌گوید تمام سرنشینان فوت کرده‌اند و شایعه‌ی زنده بودن خدمه کار رسانه‌های فارسی زبان خارجی است.

به گزارش تیترما، علی ربیعی سخن‌گوی دولت در پاسخ به این پرسش که تا چه اندازه ادعای زنده بودن سرنشینان کشتی سانچی صحت دارد، گفت: دی ماه ۹۶ این نفت کشی تصادف کرد و در آب‌های چین غرق شد، آن ها ظرف چند ثانیه با استشمام گازهای سمی فوت کردند. چند پیکری هم که باقی ماند، برای این بود که در آن سانحه روی کشتی بودند.

سخن‌گوی دولت با اشاره به صداهای ضبط شده در جعبه سیاه افزود: یا حسین‌های‌شان ضبط شده و سه دقیقه هم بیش‌تر نیست. از صدای اعلام خطر کاپیتان، تا یا حسین‌ها فاصله کمی است که در جعبه سیاه باقی ماند.

ربیعی تصریح کرد: پاناما و چین این موضوع را بررسی کردند و گزارش‌های خود را اعلام کردند. گزارش اولیه درست بود. طبیعی است که بسیاری از افراد این موضوع را نخواهند بپذیرند.

وی در پایان اضافه کرد: شواهدی که اعلام می‌کنند، تلفن هایی بود که وزارت اطلاعات بررسی کرد. چرا باید جمهوری اسلامی شهروندان خود را ببرد پنهان کند. بیش‌تر حرف زدن در این باره نمک پاشیدن روی زخم است.

به گزارش ایسنا، ربیعی هم‌چنین اعلام کرد: ایران اینترنشنال و امثال آن‌ها وضعیت‌شان مشخص است که چرا این موضوع را پیگیری می‌کنند، این موضوع که سرنشینان سانچی را بردند در جزیره‌یی در چین، درست نیست.