مجوز جذب ۷ هزار پرستار دیگر دریافت شد
مجوز جذب ۷ هزار پرستار دیگر دریافت شد
در یک سال گذشته بیش از 7 هزار نیروی پرستار جذب شده و مجوز جذب 7 هزار نیروی دیگر نیز اخذ شده است که بخشی از آن مربوط به پرستاران است.

معاون وزیر بهداشت

به گزارش تیترما؛  مریم حضرتی معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: جبران کم‌بود نیرو یکی از موضوعات مهمی است که همواره مورد تاکید و پی‌گیری وزیر بهداشت و معاونت پرستاری بوده و در یک سال گذشته بیش از ۷ هزار نیروی پرستار جذب شده و مجوز جذب ۷ هزار نیروی دیگر نیز اخذ شده که بخشی از آن مربوط به پرستاران است.

حضرتی در خصوص مطالبات و معوقات پرستاران افزود: در حال حاضر پرداخت کارانه از ۱۸ ماه به ۶ ماه و پرداخت اضافه کار هم به ۳ ماه کاهش پیدا کرده و البته در برخی از دانشگاه‌ها اضافه کار به روز است و در تلاش هستیم که بخش دیگری از معوقات پرستاران خدوم و زحمت‌کش پرداخت شود.

بر اساس خبر فارس، معاون پرستاری وزیر بهداشت تصریح کرد: با ابلاغ معاونت بهداشت، مراکز مشاوره و مراقبت پرستاری در منزل با مراکز ۱۶ ساعته بهداشت به هم  متصل می‌شود و این اقدام بزرگ و ارزش‌مندی است که با توجه به بحران کووید ۱۹ با شناسایی مبتلایان و اقدامات مراقبتی برای آن‌ها در منزل و آموزش خانواده این بیماران از انتقال آن‌ها به مراکز درمانی جلوگیری می کند.

 

  • منبع خبر : فارس