چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 8 May , 2024
  • دو مجموعه‌شعر در لنگرود زیر چاپ رفت 19 اردیبهشت 1403

    انتشارات یانا اعلام کرد؛
    دو مجموعه‌شعر در لنگرود زیر چاپ رفت

    انتشارات یانا از چاپ هم‌زمانِ دو مجموعه‌شعر با نام‌های «شکوفه خواهد خندید» و «خواب بامداد دیده بودم» در لنگرود خبر داد.

«گریه نکن» در لنگرود منتشر شد 14 اردیبهشت 1403

انتشارات یانا اعلام کرد؛ «گریه نکن» در لنگرود منتشر شد

ترانه از در و دیوار خانه می‌بارد 04 اردیبهشت 1403

یادداشتی بر «طنین کومه باران» سروده‌ی احمد خویشتن‌دار لنگرودی؛ ترانه از در و دیوار خانه می‌بارد

شمس‌لنگرودی: می‌خواستیم دنیا را عوض کنیم، دنیا ما را عوض کرد 01 اردیبهشت 1403

آیین نکوداشت شاعر، پژوهشگر، خواننده و بازیگر برگزار شد؛ شمس‌لنگرودی: می‌خواستیم دنیا را عوض کنیم، دنیا ما را عوض کرد

02 تیر 1399

حضور چهار داور گیلانی در مسابقه‌ی ملی بزرگداشت گابریل گارسیا مارکز

اولین دوره‌ی مسابقه‌ی کشوری بزرگداشت گابریل گارسیا مارکز در سه زمینه‌ی طراحی پوستر ،تصویرسازی و داستان‌نویسی به مناسبت سالروز مرگ گابریل گارسیا مارکز توسط آموزشگاه کاغذ سفید  شهرستان کازرون و با همکاری انجمن هنرهای تجسمی  این شهرستان برگزار شد.

با این همه گوسفند مرا قربانی می‌کنند 24 خرداد 1399
نگاهی به «صحافی باران» سروده‌ی آرش دل‌آور

با این همه گوسفند مرا قربانی می‌کنند

آرش دل‌آور البته تنها به جهان موجود بسنده نکرده و در بخش شعرهای کوتاه کتاب صحافی باران، جهان ممکن را نیز به چالش کشیده است

10 خرداد 1399
در باب سواد رسانه‌یی

پنج گفتار درباره اخبار جعلی

چينش گفتارها در كتاب حاضر بر سير زماني توليد آن‌ها منطبق است، خواننده قدم به قدم نسبت به غني و روزآمد شدن واژگان، تعاريف و مفاهيم در ذهن نگارنده وقوف می‌یابد.

غرق شده‌ام در این حماقت کبود 10 خرداد 1399
نقد محسن آریاپاد بر مجموعه‌شعر ترانه‌یی برای ماه‌منیر

غرق شده‌ام در این حماقت کبود

خوانش و مکث واکاوانه بر همه‌ی شعرهای معشوری در این مجموعه، بر ذهنِ نگارنده‌ی این سطور، هرگونه وابستگیِ مانیفستی‌اش را به جنبشِ‌های شعریِ شناسه‌مند، رد می‌کند و با این‌که گرایشِ فرمیک به ساختارِ شعرِ «موج‌ناب» دارد؛ اما در درون‌مایه‌ی شعرهایش، استفاده‌ی ابزاری از فکر دیده نمی‌شود، چون آفرینه‌هایش، تراوشِ اساس‌مندِ ذهنیت و تفکر اوست، نه ابزار اندیشه‌اش.

«آقای فراستی» هذا گوی، هذا میدان!  08 خرداد 1399
حالا که آبها از آسیاب افتاد؛

«آقای فراستی» هذا گوی، هذا میدان! 

تيپ و ظاهر پوششي او ترکيبي از يک چريک آمريکاي جنوبي و يک هيپي آمريکاي شمالي دهه هفتاد ميلادي است که عينکي امروزي به چشم دارد. ديگر از آن قاب عينک‌هاي کلفت، مستطيلي شکل چريک‌هاي آن زمان خبري نيست بلکه فريم عينکش نازک و بيضي شده است.