اولین دوره‌ی مسابقه‌ی کشوری بزرگداشت گابریل گارسیا مارکز در سه زمینه‌ی طراحی پوستر ،تصویرسازی و داستان‌نویسی به مناسبت سالروز مرگ گابریل گارسیا مارکز توسط آموزشگاه کاغذ سفید  شهرستان کازرون و با همکاری انجمن هنرهای تجسمی  این شهرستان برگزار شد.

 

به گزارش تیترما؛ این رویداد  فرهنگی که جهت دریافت آثار تا ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ تمدید شده بود، با اعلام نفرات برگزیده در هر بخش در تاریخ ۱۱ خرداد ماه ۱۳۹۹ به کار خود خاتمه داد.

داوران این مسابقه  در بخش پوستر را بهداد شریفی مطلق (دکترای پژوهش هنر) و  همچنین عبدالرسول خواجه و مسعود صفرنیا (کارشناسان ارشد گرافیک) بر عهده داشتند.

در بخش تصویرسازی محمد متولی (دکترای پژوهش هنر)، سمیرا صفاری و طیبه پورمیرزایی (کارشناسان ارشد گرافیک) و در بخش داستان نیز افشین عموزاده لیچایی (دکترای ادبیات نمایشی)، مجید کاظم زاده مژده‌ای (کارگردان)، سروش علیزاده (نویسنده و  روزنامه‌نگار )و طیبه نصرالهی (دکترای ادبیات فارسی) داوران این مسابقه بودند.

در بخش داستان نویسی به ترتیب داستان «ویار» نوشته‌ی آمنه فدوی بوستانی و داستان «پائیز آن‌سال» نوشته‌ی احسان جساس و داستان «شهر آشوب» نوشته‌ی فاطمه آموزگار انتخاب و در بخش تصویرسازی نیز به ترتیب پریسا عزیزی، منصوره فاطمی قمی و نجمه جعفریان با رای  هیات داوران برگزیده  شدند.  همچنین در بخش طراحی پوستر، به ترتیب مریم یگانه،بیتا جبلی و سیده عاطفه موسوی، جوایز این بخش را از آن خود نمودند.

گفتنی است سمیرا صفاری، دکتر افشین عموزاده، سروش علیزاده و مجید کاظم‌زاده مژده‌ای، داوران گیلانی این رویداد فرهنگی و هنری بودند که در این دوره همکاری داشتند.