آمار فوتی‌های کرونا نگران‌کننده است
آمار فوتی‌های کرونا نگران‌کننده است
معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: آمار فوتی‌های کرونا به شدت نگران کننده است و باید به این نکته توجه کرد که آمار فوتی‌هایی که اکنون اعلام می‌شود ناشی از اقدامات ‌ما در یک ماه گذشته است.

معاون وزیر بهداشت
به گزارش تیترما؛ از تارنمای وزارت بهداشت، ایرج حریرچی درباره‌ی وضعیت کرونا در کشور و آمارهای مرگ و میر به علت ابتلا به این ویروس افزود: این‌که روزی آمار مرگ و میرها دورقمی بود و این تعداد را از ۳۵ به ۱۸۵ رساندیم مورد توجه مقام معظم رهبری قرار گرفت. بعد از اینکه آمار به ۳۰۰ رسید، ایشان فرمودند که تعداد کشته‌ها به اندازه سقوط یک هواپیما است، اکنون این تعداد به ۴۰۰ تا ۴۴۰ رسیده و رقم قابل توجهی است.

وی ادامه داد: معیار کاهش تردد اجتماع، مهم‌ترین عامل مواجهه مردم با یکدیگر است. بر اساس این معیار در یک ماه گذشته کاهش تردد نسبت به شرایط عادی فقط ۶ درصد بوده است، درحالی که در فروردین و اردیبهشت که توانستیم بیماری را کنترل کنیم کاهش تردد اجتماعی نسبت به دوره‌ی مشابه، ۵۰ درصد بود.

معاون کل وزارت بهداشت گفت: تا زمانی که کاهش تردد و مواجهه را نداشته باشیم، تعداد بستری، ابتلا و مرگ افزایش خواهد داشت. در مورد مرگ تعداد افزایش تست موثر نیست، اما درباره بستری موثر است.

 

  • منبع خبر : تارنمای وزارت بهداشت