۴ شکارچی غیرمجاز بازداشت شدند
۴ شکارچی غیرمجاز بازداشت شدند
رییس اداره‌ی حفاظت محیط زیست شهرستان بیله سوار (اردبیل) گفت: طی چندین روز انجام ماموریت گشت و کنترل و جلوگیری از شکار و صید، ۴ شکارچی غیر مجاز در بیله سوار به دام افتادند.

به گزارش تیترما، بهنام برزگر  عنوان کرد: مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بیله سوار طی چندین روز انجام مأموریت گشت و کنترل و جلوگیری از شکار و صید غیرمجاز، موفق به دستگیری چهار نفر از متخلفان شکار در منطقه شدند.

وی افزود: از این شکارچیان متخلف که در محدوده‌ی منطقه‌ی شکار ممنوع نوار مرزی بیله سوار و هم‌چنین اراضی شرکت کشت و صنعت اقدام به شکار غیرمجاز پرندگان حمایت شده می‌کردند، ۲ قبضه اسلحه شکاری تک لول، ۸ عدد فشنگ پر و لاشه‌ی یک قطعه پرنده‌ی حمایت شده‌ی بومی دراج کشف و ضبط شد.

برزگر با اشاره به این‌که پرونده‌ی متخلفان به مراجع قضائی ارسال شده است، از عموم مردم به خصوص دوستداران محیط زیست خواست تا هر گونه موارد تخلف در زمینه‌های مختلف زیست محیطی را از طریق شماره تلفن ۱۵۴۰ به اداره‌ی حفاظت محیط زیست اعلام کنند.

وی تصریح کرد: شهرستان بیله سوار به دلیل موقعیت جغرافیایی و شرایط اقلیمی مناسب و هم‌چنین وجود اراضی وسیع کشاورزی و مرتعی و منابع آبی منشعب از رود ارس و رودخانه‌ی مرزی بالهارود، زیستگاه انواع پرندگان وحشی عادی و حمایت شده مهاجر و بومی است.

  • منبع خبر : مهر