محمد بن زاید: آماده رفع سوء‌تفاهم‌ها با تهران هستیم
محمد بن زاید: آماده رفع سوء‌تفاهم‌ها با تهران هستیم
دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران با رئیس دولت امارات دیدار و رایزنی کرد.

رییس امارات متحده عربی

به گزارش تیترما؛  ایسنا به نقل از المیادین نوشت: علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران که به ابوظبی سفر کرده است، امروز (پنجشنبه) با شیخ محمد بن زاید، رئیس دولت امارات دیدار و رایزنی کرد.

شمخانی در این دیدار تاکید کرد که ایران و امارات می توانند گام های بزرگی در راستای گسترش روابط و تقویت دیپلماسی اتخاذ کنند.

از سوی دیگر شیخ محمد بن زاید خاطرنشان کرد که امارات آماده رفع سوء تفاهم‌ها با ایران و گسترش روابط به بالاترین سطوح در تمامی زمینه ها با این کشور است.

رئیس دولت امارات تاکید کرد که امیدواریم سفر دریابان شمخانی به ابوظبی منجر به ایجاد صفحه جدیدی از روابط میان ایران و امارات شود.

بر اساس این گزارش، علی شمخانی پیش از این با طحنون بن زاید، همتای اماراتی خود در ابوظبی دیدار و گفت‌وگو کرد.

دو طرف در این دیدار درخصوص روابط دوجانبه رایزنی کردند.

شمخانی در این دیدار گفت که این سفر آغازی مفید برای دو کشور برای ورود به مرحله جدیدی از روابط سیاسی، اقتصادی و امنیتی است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان تاکید کرد که باید همکاری و نزدیکی روابط را جایگزین دشمنی و دوری کنیم تا بر چالش های موجود غلبه یابیم، چالش هایی که تداوم آن به سود کشورهای منطقه نیست.

شیخ طحنون نیز گفت که همکاری و دوستی با ایران برای ما بسیار مهم بوده و اولویت ابوظبی است.

وی گفت که سفر شمخانی به ابوظبی نقطه تحولی در روابط دو کشور و گسترش همکاری فیمابین است.

طحنون بن زاید همچنین گفت که توافق اخیر میان ایران و عربستان نقش سازنده ای در ایجاد صلح و ثبات و امنیت پایدار در منطقه خواهد داشت.

  • منبع خبر : ایسنا