مرشد زورخانه‌ای که کنسرت برگزار می‌کند!
مرشد زورخانه‌ای که کنسرت برگزار می‌کند!
با 17 سال سن، روی صحنه کنسرت دستگاهها، گوشه ها و تصانیف موسیقی ایرانی را درست خواندند و همراه با ساز شدن، کار راحتی نیست. این پختگی در اجرا و صدای خوب، نشان از تمرین و ممارست «ماهان آقائی زاده ظروفی» هنرمند جوان عرصه موسیقی اصیل دارد.

تیترما – مجید فلاح شجاعی / با ۱۷ سال سن، روی صحنه کنسرت دستگاهها، گوشه ها و تصانیف موسیقی ایرانی را درست خواندند و همراه با ساز شدن، کار راحتی نیست. این پختگی در اجرا و صدای خوب، نشان از تمرین و ممارست «ماهان آقائی زاده ظروفی» هنرمند جوان عرصه موسیقی اصیل دارد.  او به واسطه پدرش که ورزشکار باستانی بود، از نوجوانی به خاطر صدای خوب، ضرب زدن زورخانه و آداب مرشدی را آموخت. در مسابقات کشوری چند مقام به دست آورد و حتی در سال ۱۴۰۰ به عنوان پدیده مسابقات کشوری انتخاب شد. حالا به عنوان یک مرشد جوان و خوش صدا به شهرهای مختلف دعوت می شود و به عنوان مرشد به اجرای برنامه می پردازد. او به تازگی اولین کنسرت موسیقی خود را با عنوان یاد واره «استاد جلال ذوالفنون» به همراه سه تار سید امیرحسین اشرفی و تنبک آریا اباذری در سالن کانون پرورش فکری رشت برگزار کرد.  به همین مناسبت گفت و گویی کوتاه با ماهان انجام دادیم که از نظرتان می گذرد:

 

ماهان آقایی زاده + لاهیجان

* مختصری از بیوگرافی تان را بگویید.

-ماهان آقائی زاده ظروفی هستم، زاده‌ی شهر زیبای لاهیجان و متولد سال ۱۳۸۵.

از چند سالگی دیگران متوجه شدند که صدایتان خوب است؟

-از هشت سالگی پدر و مادرم متوجه این توانایی و استعداد در من شدند.

* خودتان تحت تاثیر چه صدای چه خوانندگانی بودید؟

-از سنین کودکی تحت تاثیر صدای اساتید بزرگی همچون استاد شجریان و استاد محمد معتمدی بودم.

*شما حالا یک مرشد زورخانه قابلی هستید، از چند سالگی به عنوان یک مرشد در ورزش باستانی فعالیت کردید؟

-از سن یازده سالگی به عنوان یک مرشد در ورزش باستانی فعالیت داشتم.

* گویا در مسابقات کشوری هم شرکت کردید.

-در سال ۹۹ در مسابقات مرشدی کشور به مقام اول در بخش آواز دست پیدا کردم. در سال ۱۴۰۰ در مسابقات کشوری «فردا» که بین دانش آموزان هنرمند برگزار می شد به مقام اول وعنوان پدیده مسابقات دست پیدا کردم.

* به تازگی در رشت کنسرتی برگزار کردید، استقبال از کنسرت تان چگونه بود؟

-از آنجا که یکی از اصول مرشدی داشتن صدای خوب و مناسب بود پدرم با این عنوان من را به رفتن به کلاس آواز و یادگیری اصولی آواز خواندن ترغیب کردند. کنسرت رشت، اولین کنسرت من بود و ما از استقبال راضی بودیم.

* اساتید شما در عرصه مرشدی و خوانندگی در موسیقی اصیل چه کسانی بودند؟

-در عرصه‌ی مرشدی استاد بنده آقای مصطفی برکتان بودند و در عرصه‌ی آواز اولین استادم آقای فرزام باقری و استاد دومم آقای رامین حجت  بودند.

* امروز جوانان بیشتر به سمت موسیقی، رپ، پاپ و… می روند، چه شد شما به سمت موسیقی اصیل ایرانی رفتید؟

-گرایش و تمایل افراد به انواع سبک های موسیقی بستگی به احساس و لذتی دارد که افراد از سبک های مختلف موسیقی دریافت می کنند. بنده نیز به سبب آرامشی که در این موسیقی اصیل ایرانی دیدم به آن تمایل پیدا کردم.

* آرزوهای شما در عرصه ورزش زور خانه و موسیقی چیست؟

-از آرزو های من در عرصه مرشدی و آواز همواره این بوده که بتوانم در گروه های مطرح  و ارکستر های بزرگ حضور پیدا کنم و در این راه بیشتر شناخته شوم.

* از برنامه های در دست اجرا تان بگویید.

-در حال حاضر در گروه «آییل» مشغول به تمرین برای کنسرتی هستم که به امید خدا در آینده برگزار خواهد شد.

  • نویسنده : مجید فلاح شجاعی
  • منبع خبر : اختصاصی