رضا جباری: فرش سه میلیاردی به رونالدو می‌دهند، ۱۰۰ میلیون ما را نمی‌دهند!
رضا جباری: فرش سه میلیاردی به رونالدو می‌دهند، ۱۰۰ میلیون ما را نمی‌دهند!
آقاي درويش رفته كنار رونالدو عكس يادگاري گرفته! آقا شأن باشگاه را حفظ كن! به اينكه نمي‌گويند ميهمان‌نوازي! ميهمان‌نوازي همين ‌جوري انجام شده، خيابان‌ها را آسفالت كرديد و بنر زديد. فرش سه ميلياردي به رونالدو مي‌دهند اما صد ميليون ما را نمي‌دهند!

رونالدو+ رضا جباری+ پرسپولیس

روزبه‌ دلاور/ تب و تاب حضور رونالدو یکی از برترین بازیکنان تاریخ فوتبال دنیا در کشورمان هر لحظه بیشتر می‌شود و جامعه ایرانی و نه فقط فوتبالدوستان از این پرتغالی صحبت می‌کنند. عجیب اینکه مدت اقامت رونالدو در تهران به ۴۸ ساعت نمی‌رسد و این همه تکاپو برای اینکه به او بد نگذرد هم از میهمان‌نوازی خاص ما ایرانی‌هاست و هم از ذوق‌زدگی ما که به دلیل شرایط خاص کشورمان کمتر سوپراستاری در دنیا را ملاقات می‌کنیم. بازی پرسپولیس و در مقابل النصر کاملا تحت تاثیر اخبار رونالدو در تهران قرار گرفته است! با رضا جباری یکی از پیشکسوتان پرسپولیس در خصوص حضور کریس و بازی با النصر گفت‌وگویی ترتیب دادم که در ادامه می‌خوانید.

چه خبر آقا رضا؟

کمی حالم ناخوش بود و مشغول استراحت هستم.

برای همین به استقبال رونالدو نرفتید؟

(بلند می‌خندد) ما با میلان بازی داشتیم و مالدینی دو تا میز آن طرف‌تر از من بود هر چی پسرم گفت عکس بگیر گفتم نه من عکس نمی‌گیرم. من بازیکن پرسپولیس هستم. آن وقت آقای درویش رفته کنار رونالدو عکس یادگاری گرفته! آقا شأن باشگاه را حفظ کن! به اینکه نمی‌گویند میهمان‌نوازی! میهمان‌نوازی همین ‌جوری انجام شده، خیابان‌ها را آسفالت کردید و بنر زدید. فرش سه میلیاردی به رونالدو می‌دهند اما صد میلیون ما را نمی‌دهند!

از پرسپولیس صد میلیون طلب دارید؟‌

بله، البته برای دوران مربیگری در پایه‌های پرسپولیس. کل قراردادم ۱۹۰ میلیون بود که صد میلیون طلب دارم و خود درویش هم نامه زد که پیگیری شود اما کسی که این همه سال برای تیم زحمت کشیده پولش را نمی‌دهند. کنار رونالدو عکس می‌گیرید برای چی؟ برای استفاده مدیریتی و برنامه‌های خودتان؟

وضعیت با حضور رونالدو تغییرات محسوس زیادی داشته. کاربران می‌گویند کاش رونالدو یا امثال او هر روز به ایران‌ می‌آمدند تا جاده‌ها را درست کنند و…

دقیقا، نیمار هم می‌آید که بازی نساجی در آزادی برگزار می‌شود و با حضور او یک بخش دیگر را درست کنند. حداقل به خاطر غریبه‌ها مردم ایران یک نفعی ببرند.

البته بد هم نیست.

نه، یکسری‌ها می‌آیند و می‌گویند حالا دارد یک کاری انجام می‌شود شما چرا مخالفت می‌کنید؟ ما مخالفت نمی‌کنیم؛ الان اطراف استادیوم آزادی آسفالت شده؟ خب خیلی هم خوب ما می‌گوییم‌ چرا به خاطر رونالدو ‌این ‌کار را کردید؟ چرا به خاطر بازیکنان پرسپولیس قبلا نکردید؟ به خاطر فوتبالیست‌های ایرانی ‌که با اتوبوس می‌آیند تا در چاله‌ها نیفتند این کار را نکردید؟ شما که قدرت این کار را داشتید چرا زودتر از این نکردید؟ آقای درویش شما که می‌توانید فرش سه میلیاردی به رونالدو بدهی چرا بدهی پیشکسوتان و بازیکنانت را نمی‌دهی؟ وگرنه ما مخالف این نیستیم که شما محبت کنید یا مهمان‌نوازی کنید. اما این یک چیزی فراتر از مهمان نوازی است.

صحبت از ملاقات همبازی شما، علی دایی با رونالدو هم بود.

فکر می‌کنم خودش شخصی رفته باشد اما اینکه کسی برایش هماهنگ ‌کند، فکر نمی‌کنم اجازه بدهد برایش چنین اتفاقی بیفتد.

کمی هم درباره بازی صحبت کنید؛ خیلی‌ها از کار دشوار پرسپولیس مقابل النصر می‌گویند. نظر شما چیست؟

به هر حال تیم ما هم پرسپولیس است و فوتبالیست‌های ایرانی بارها این را ثابت کرده‌اند که در مواقع حساس بهترین عملکرد خودشان را دارند. درست است که آنها هم بازیکنان تاثیرگذاری دارند و می‌توانند هر لحظه به ما ضربه بزنند اما ما هم بازیکنان خوب و در رده ملی داریم و اینکه بگوییم‌ النصر می‌آید و ما را می‌برد، این طور نیست. فقط در تک لحظه‌ها با توجه به بازیکنان قوی که دارند در آن لحظات می‌توانند به ما ضربه بزنند. اما به‌ طور تیمی فکر می‌کنم دو ‌تیم ‌قدرت متعادلی برای جنگیدن با هم‌ دارند.

فکر می‌کنید برای مهار رونالدو یا مانه چه کاری باید انجام‌ داد؟

امروزه مثل قدیم نیست که مستقیم یک نفر را بگذارند تا هرجا او رفت با او برود و به اصطلاح‌ من‌ تو من کنند. اگر دو نفر برای مانه بگذارند پس رونالدو چه می‌شود؟ یا دیگر ستاره‌های این تیم؟ من بودم فضای بازی را می‌بستم با نگاه ‌دقیق‌تر به این بازیکنان ‌مخصوصا در لحظات حساس مثل ضربات ایستگاهی. اما به هر حال آنها بازیکنان بزرگی هستند و یک‌ جاهایی نشود آنها را مهار کرد. بهتر است ما بازی خودمان را انجام بدهیم و فضا را در بازی دفاعی ببندیم و حتما هم همین طور است و فکر نمی‌کنم یحیی روی اصولش پا بگذارد. پرسپولیس همان طور بازی می‌کند اما امکان دارد آنها با قدرت تیمی که دارند اجازه ندهند ما حمله کنیم.

از نظر شما رونالدو بهترین بازیکن تاریخ است؟

از نظر من و اگر بخواهم سه بازیکن را نام ببرم، مسی و رونالدو و مارادونا.

جای چه کسی در این پرسپولیس خالی است تا جلوی رونالدو بازی کند؟

جای خودم!

برای تماشای بازی به استادیوم می‌روید؟

در سال قبل من یک بلیت ویژه می‌خواستم برای یکی از دوستانم با آقای محمدی و‌ خبیری و‌ همه تماس گرفتم، تهیه نکردند. شما می‌گویید جزو آن دسته نیستم که برای بازی با النصر بروم؟

 

  • نویسنده : روزبه دلاور
  • منبع خبر : روزنامه اعتماد