خطر در کمین ساپینتو
خطر در کمین ساپینتو
هنر مربی باید این می‌بود که این دفاع را باز می‌کرد. به‌عنوان مثال قایدی و کوین یامگا می‌توانستند به دروازه نزدیک‌تر به‌بازی گرفته شوند.

تیترما- افشین معشوری / به‌طور قطع و یقین وقتی تیمی این همه موقعیت گل ایجاد می‌کند. یک موقعیت صددرصد پنالتی را داور نمی‌بیند. یک گل -احتمالا درست- را داور خطای مهاجم می‌گیرد؛ نمی‌توان آن تیم را نادیده گرفت، به‌ویژه آن‌که سرمربی تیمی را تحویل گرفته است که فصل پیش به شکل دیگری (که به‌سبب قهرمانی‌اش برای من قابل احترام است) بازی می‌کرد. اما این رافع مسئولیت سرمربی کنونی به‌عنوان مسئول اول فنی تیم نیست.

ممکن است همین حالا هجمه‌یی به نگارنده وارد شود که تمرکز تیم را بر هم می‌زنید؛ اما هر نقدی الزاما برهم‌زننده‌ی تمرکز مربی نیست، به نظرم ساپینتو هنوز در حال آزمون و خطاست، چون به‌طور کلی بازیکنانی که در این دیدار به میدان رفتند، همگی تقریبا کیفیت قابل قبولی از خودشان نشان دادند و این قطعا به‌معنای عالی بودن نیست؛ اما وقتی این همه حمله به گل نمی‌نشیند -جدا از بدسلیقگی داور- دلایل دیگری نیز می‌تواند داشته باشد.

یکی از این دلایل -شاید- دفاع اتوبوسی پیکان باشد؛ اما به‌گمانم هنر مربی باید این می‌بود که این دفاع را باز می‌کرد. به‌عنوان مثال قایدی و کوین یامگا می‌توانستند به دروازه نزدیک‌تر به‌بازی گرفته شوند.

این‌که مربی در تمرینات بازی‌کنان را از نزدیک رصد می‌کند حرف درستی است؛ اما به‌گمانم آوردن ارسلان مطهری در دقایق پایانی -با توجه به شکل بازی حریف- توجیهی ندارد، اگرچه در سال‌های گذشته مطهری در همین دقایق وارد شد و اتفاقا خوب کار کرد اما شرایط آن روزهای هافبک‌های استقلال با امروز به کلی متفاوت است.

نکته‌ی آخر این بازی این‌که برخلاف دیگران من کاملا خطر را پشت گوش ریکاردو ساپینتو حس می‌کنم، مگر این‌که در دو بازی آینده استقلال دیگری را شاهد باشیم، این درست است که برخی کفتاران به کمین زمین زدن استقلال نشسته‌اند؛ اما اگر ساپینتو و بچه‌هایش همت کنند اوج‌گیری آبی‌ها شدنی است.

  • نویسنده : افشین معشوری
  • منبع خبر : اختصاصی