پرسپولیس تغییر کرد، یحیی نه!
پرسپولیس تغییر کرد، یحیی نه!
پرسپولیس تا به این جا یکی از تیم های فعال بازار نقل و انتقالات بوده است. باوجود آنکه سرخ ها تغییرات را خیلی زود آغاز کردند و در پست های مختلف بازیکنان شاخصی را به خدمت گرفته اند، ظاهرا هنوز نتوانسته اند رضایت یحیی گلمحمدی را جلب کنند.

یحیی گل محمدی

تیترما- تینا نجفی /عملکرد قهرمان بلامنازع فصل گذشته یعنی استقلال که با درو کردن حداکثری رکوردها همراه بود، موجب شد فصل نقل و انتقالات برای رقیب دیرینه خیلی زود آغاز شود. قصد داریم فعالیت های این تیم را در سه بخش بررسی کنیم.

۱. وقتی درویش “پرز” شد!

سرخ ها با توپ پُر وارد بازار شدند و پروژه تغییرات را از همان دیوار قلعه کلید زدند.
بیرانوند رضایتنامه به دست از آنتورپ بلژیک آمد و قفس توری را از لک ربود و پورعلی گنجی پس از پشت سرگذاشتن دوران نقاهت مصدومیت، دومین خرید درویش شد. زوج مرتضی از اصفهان آمد. گلوسیانی، مدافع بلند قامت سپاهان!
اسماعیلی فر دیگر بازیکنی بود که پیراهن زرد را از تن درآورد و پیراهن سرخ بر تن کرد تا جانشین رضاییانی شود که بعدها خود عازم اصفهان شد.
در میانه میدان، سرخ ها ثبات را با سرلک و کمال حفظ کردند و با اسدی قطع همکاری! تا او به همراه احسان پهلوان سرشناس ترین جداشده های این تیم باشند.
اوج هنر پرسپولیس اما درآوردن صادقی از چنگ آبی ها بود تا با جذب بهترین پاسور فصل گذشته لیگ برتر و بازگشت سروش رفیعی بازهم از اصفهان به تهران، سرخ ها بابت موقعیت سازی، نگرانی خاصی نداشته باشند.
بزرگترین مشکل پرسپولیس اما در فصل گذشته نبود یک مهاجم شش دانگ بود که علی رغم حفظ مهدی عبدی، همچنان به قوت خود باقی مانده است. آن‌ها احتمالا به زودی یک یا دو مهاجم خارجی را به اردوی خود اضافه می‌کنند.

۲. جدایی دستیاران از یحیی

یکی از تغییرات دیگر پرسپولیس روی نیمکت این تیم رقم خورد.
مطهری پس از مجتبی حسینی و ساکت الهامی سومین فردی شد که از جایگاه دستیاری گلمحمدی به کسوت سرمربی کوچ می‌کند تا یحیی این بار با دستیاری برزیلی به نام “اوسمار لوس ویرا” کار را ادامه دهد.
تجربه موفق فرهاد مجیدی با گابریل پین در فصل گذشته بدون شک در تصمیم یحیی دخیل بوده است‌.
فنایی و رحیم پور هم از دیگر جدا شده های نیمکت سرخ ها بوده اند.

۳. وقتی درویش، مغضوب یحیی شد!

بااین همه هنوز رضایت مربی پرسپولیس جلب نشده است. البته گلمحمدی همچنان از موضع انتقادات نرم در مصاحبه های خودش استفاده می‌کند اما شنیده ها از اختلافات و نارضایتی هایی عمیق تر پرده برمی‌دارد تا جایی که احتمال تغییرات بر روی صندلی مدیریت این باشگاه را نیز به وجود آورده است.
بدین ترتیب به نظر می‌رسد یحیی ترک عادت نکرده و رابطه اش با یکی دیگر از مدیران‌ عامل این تیم رو به تاری رفته است.

  • نویسنده : تینا نجفی
  • منبع خبر : اختصاصی