بهتاش فریبا:استقلال در تعطیلات پیش فصل قهرمان شد!
بهتاش فریبا:استقلال در تعطیلات پیش فصل قهرمان شد!
استقلال در فصل جاری همانند بقیه‌ی دنیا روند اصولی خود را طی کرد. مدیرعامل کادر فنی را سه سال ابقا کرد. کادر فنی مهره های مورد نیازش را پیدا کرد و تیم به شیوه درستی جمع شد.

استقلال در حالی به زودترین قهرمانی تاریخ خود دست یافت که هنوز سه هفته از مسابقات لیگ باقی مانده است و حالا آن‌ها در تلاش هستند تا بعنوان آخرین رکورد خود در این فصل، عنوان «قهرمانِ نباز» را هم تصاحب کنند. با بهتاش فریبا پیرامون این روزهای آبی به گفتگو پرداختیم.

استقلال بالاخره بعد از ۹ سال موفق شد به قهرمانی برسد.

بله بنظرم این مزد شرایط خوبی است که از ابتدای فصل در این تیم به وجود آمد. برای اولین بار در سال های اخیر از ابتدا هم مربی داشتیم و هم مدیرعامل. برخلاف سال های گذشته که همواره با یکی از این دو موضوع دست و پنجه نرم می‌کردیم. فصل گذشته را به یادآورید که چقدر ناموزون تیم بسته شده بود. مثلا با وجود تعدد در پست هافبک وسط، وینگر نداشتیم. اما امسال تیم همانند بقیه دنیاروند اصولی خود را طی کرد. مدیرعامل کادر فنی را سه سال ابقا کرد. کادر فنی مهره های مورد نیازش را پیدا کرد و تیم به شیوه درستی جمع شد.

و این اولین فصلی بود که مجیدی تیم را خودش بست.

درست است. این نکته خیلی مهمی است که تیم، بازیکنان را متناسب با سیستمی که قرار است بازی کند بخرد.

  

پس می‌توان گفت استقلال لیگ بیست و یکم، تیم منظمی بود.

بله در این تیم هرکسی وظیفه محول شده را به نحو احسن انجام می‌داد. از مدیریت گرفته تا کادرفنی و البته بازیکنان. در چنین شرایطی، طبیعی بود که همه چیز به این خوبی پیش برود.

استقلال بازیکنان جوانی هم دارد.

بله دوندگی و انگیزه آن‌ها به انضمام تجربه بزرگترها نقش ویژه ای در موفقیت این تیم داشت.

این قهرمان شدن زودهنگام روی کاهش انگیزه در سه بازی آینده این تیم تاثیر نمی‌گذارد؟

به قول بیژن طاهری جام را گرفتیم و حالا می‌خواهیم جام طلایی را بگیریم.

فکر می‌کنم بازیکنان هنوز انگیزه کافی را دارند تا بدون باخت فصل را تمام کنند. فرهاد مجیدی هم به طور جد به دنبال تحقق این امراست.

خیلی ها معتقدند استقلال بدون ستاره قهرمان شد. یعنی مهره ای که قاطعانه او را ستاره بنامیم در این تیم وجود ندارد.

ستاره بزرگ استقلال خود استقلال بوده است.

به اعتقادم بعد از دوران علی کریمی‌‌‌ها، نامجومطلق‌ها، حسن روشن‌ها، علی دایی‌ها و.. دیگر فوتبال ایران، به آن شکل ستاره ای ندارد. یعنی مهره ای که بتواند به تنهایی نتیجه بازی را تغییر دهد. اصلا شما در فوتبال دنیا بعد از ستاره هایی مثل رونالدو و مسی که پا به سن گذاشته اند، کمتر ظهور ستاره را می‌بینید.

حالا دیگر این سیستم و تاکتیک است که تعیین کننده است.

بنظر شما استقلال چند سهمیه در لیست جدید تیم ملی خواهد داشت؟

فکر می‌کنم شش یا هفت بازیکن به تیم ملی دعوت شوند.

بازیکنان خط دفاعی استقلال شایستگی دعوت به تیم ملی را دارند. دانشگر و غلامی واقعا خوب کار کردند. زمانی که مرادمند و یزدانیاز تیم دور شدند بسیاری تصور می‌ کردند که دیگر استقلال با مشکل مواجه خواهد شد. اما سیلوا جذب شد تا به اتفاق عارف و محمدکار را در آورد.

نفراتی مقل حسینی، سلمانی، غفوری، نیک نفس و مهدی پور که البته پیش تر در لیست تیم ملی حضور داشته است، از جمله نفراتیهستند که شایستگی ملی پوش شدن را دارند.

خبرنگار: تینا نجفی

  • منبع خبر : اختصاصی