استقلال و چالش های پیش رو!
استقلال و چالش های پیش رو!
استقلال برای سربلندی در گام نخست چه چالش هایی را پیش رو خواهد داشت؟

 تیترما – تینا نجفی /کمتر از دو هفته دیگر، لیگ برتر وارد هفته های سرنوشت ساز خود خواهد شد.

استقلال این روزها همچون سایر رقبا برای شش هفته پایانی لیگ آماده می‌شود‌.

شش پیچ پرخطر که در صورت لغزش آبی‌ها ممکن است خطرات جبران ناپذیری را به این تیم تحمیل کند.

اولین گام و شاید مهم ترین آن اما تقابل با سپاهانی است که این روزها در کشمکش لیگ قهرمانان آسیا قرار دارد.

اما استقلال برای سربلندی در گام نخست چه چالش هایی را پیش رو خواهد داشت؟

ابعاد روانی

از ۲۲ شهریور ماه سال گذشته که آبی ها در مقابل الهلال عربستان شکست خوردند، تا ۲۲ فروردین امسال که در ضیافت پنالتی ‌هامغلوب نساجی شدند استقلال هرگز طعم شکست دیگری را نپذیرفته بود‌.

نباختن در کنار هزار محاسنش، یک ایراد بزرگ دارد. اینکه نمی‌توانید فرایند دوره پساباخت را پیشبینی کنید. پس واکنش استقلال مجیدی به باخت لااقل تا چهاردهم اردیبهشت نامشخص خواهد بود.

اما آنچه که محرز است آن است که استقلال فرصتی برای ماندن در سوگ باخت ندارد و برای آنکه جام دوم را نیز از دست ندهد باید درروزهای پیش رو، یک ریکاوری سریع را در دستور کارش قرار دهد تا یازده سرباز شاداب را راهی مسابقات نماید.

چالش گلزنی

آخرین باری که هواداران استقلال جشن گلزنی برپا کرده اند به واپسین روزهای سال گذشته باز می‌گردد. جایی که ژستد در دربی پایتخت در مقابل رقیب سنتی گلزنی کرد تا استقلال از مهلکه باخت بگریزد.

پس از آن آبی ها در دیدار مقابل پیکان در هفته بیست و چهارم لیگ برتر به تساوی بدون گل دست یافتند و سپس در چهار چوب جامحذفی ۱۲۰ دقیقه در مقابل نساجی در امر گلزنی ناکام بودند. به عبارتی دیگر آبی ها در ۲۱۰ دقیقه اخیر، هرگز موفق به گشودن دروازه حریفان نشده اند.

همین نکته کافی است تا مطمئن شویم بخش اعظمی از تمرینات آماده سازی این روزهای اردوی آبی‌ها، به روشن کردن موتور گلزنی اختصاص دارد.

استقلال علاوه بر یک دژ مستحکم در خط دفاعی، به یک آتشبار نیز در فاز هجومی نیاز دارد.

وضعیت بدنی

با شروع مجدد لیگ و در گام نخست استقلال به مصاف سپاهانی خواهد رفت که هم اکنون در کشکمش لیگ قهرمانان آسیا قرار دارد.

یعنی استقلالی که در حدود ۵۰ روز اخیر تنها دو دیدار برگزار کرده است با تیمی پیکار خواهد کرد که به جد در شرایط مسابقه قراردارد. پس لااقل از لحاظ بدنی کفه ترازو به نفع حریف اصفهانی بالا خواهد بود. آبی ها حالا در تلاش هستند تا با انجام دیدارهای دوستانه تا حدودی این خلا را برطرف نمایند.

آیا مجیدی از آخرین چالش‌های فصل نیز سربلند بیرون خواهد آمد؟

  • منبع خبر : اختصاصی