خودزنی‌هایی که پرسپولیس را از قهرمانی دور کرد
خودزنی‌هایی که پرسپولیس را از قهرمانی دور کرد
تیم فوتبال پرسپولیس در دیدار مقابل هوادار نیز ضعف‌های زیادی داشت و امتیاز از دست داد تا کارش برای تکرار قهرمانی‌های متوالی در لیگ برتر بسیار دشوار شود.

خودزنی‌هایی که پرسپولیس را از قهرمانی دور کرد

به گزارش تیترما؛  ایرنا نوشت: تیم فوتبال پرسپولیس در هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال به مصاف هوادار تهران رفت که مقابل این تیم تازه لیگ برتری مانند بازی رفت باز هم امتیاز از دست داد تا بیش از پیش از قهرمانی در لیگ برتر دور شود.

سرخپوشان این فصل در مقابل تیم‌هایی که روی امتیازات آن حساب ویژه‌ای باز کرده بودند، (مانند هوادار و پدیده) در مجموع ۶ امتیاز از دست داده تا در حال حاضر این اختلاف امتیاز با صدر جدول و استقلال شکل بگیرد.

این در حالی است که سرخپوشان مانند بازی‌های قبل نتوانستند در طول بازی شکل یک مدعی را داشته باشند و به همین خاطر ۲ امتیاز حیاتی دیگر را از دست دادند.

پرسپولیس این فصل را در شرایطی آغاز کرد که از ابتدا در امتیاز گیری روند سیسنوسی داشت. این تیم هیچگاه در طول این فصل روند با ثباتی را پیش نگرفته است.

یکی از اصلی‌ترین دلایلی که موجب شد این تیم بر خلاف فصول قبل نتواند در امتیاز گیری موفق عمل کند، بی‌ثبات بودن این تیم در خطوط مختلف است.

خودزنی‌هایی که پرسپولیس را از قهرمانی دور کرد

سرخپوشان امسال در خط دفاع ترکیب‌های مختلف خط دفاعی را امتحان کردند و هیچ گاه ثبات نداشتند. از طرفی درون دروازه نیز امسال تیم سه دروازه مختلف را به کار گرفته که این موضوع نیز در روند تیم تاثیر گذار است.

به غیر از خط دروازه و دفاع در خط میانی و بخش هجومی نیز این ثبات وجود نداشته است. حتی حامد پاکدل که در سه مسابقه متوالی هم گلزنی کرده بود نتوانسته بود سرمربی تیم را مجاب کند که در ترکیب بماند.

غیر از این نیز این ناکامی‌ها به سبک بازی تیم هم باز می‌گردد. یحیی گل‌محمدی بر خلاف فصول قبل روی حرکت از جناحین تاکید زیادی دارد. پرسپولیس در این فصل با سیستم‌های سه و چهار دفاعه بازی کرد که در هر روش، بازیکنان کناری تیم نقش ویژه‌ای در خلق موقعیت داشتند اما نبود یک مهاجم تمام کننده که روی هوا مسلط عمل کند، باعث شده تا این سبک جواب ندهد.

موضوع دیگری که موجب شده تا سرخپوشان روند نزولی در پیش داشته باشند، مساله روحی و روانی است. سرخپوشان در برخی صحنه‌ها  در مسابقات تمرکزشان را از دست می‌دهند و همین موضوع موجب شد تا بازیکنان در زدن ضربات آخر آمادگی لازم را نداشته باشند. این همان مساله‌ای است که بیش از مسائل فنی سرخپوشان باید در  رفع آن تلاش کنند.

خودزنی‌هایی که پرسپولیس را از قهرمانی دور کرد

به عقیده برخی کارشناسان، تصمیمات سرمربی پرسپولیس هم در چند دیدار موجب شد تا تیم نتواند به نتایج دلخواه برسد و به نوعی تفکرات یحیی برای رقبا شناخته شده است.

خریدهای جدید سرخپوشان هم نتوانستند موفق باشند تا مجموعه این اتفاقات پرسپولیس را از قهرمانی دور کند.

  • منبع خبر : ایرنا