وقتی یک دل سیر کتک خوردم!
وقتی یک دل سیر کتک خوردم!
در یکی از برداشت ها شخصی که گرفتم مکررمی گفت من فقط کمک کردم دزد کیه، دزد چیه و من هم دستش را ول نمی کردم. می گفتم باید پلیس 110 بیاید تکلیف معلوم شود. بعد از چند بار تذکر ناگهان به من حمله کرد و یک دل سیر کتک خوردم!

مجید یاسر

دوربین مخفی همیشه برای مخاطبان تلویزیون جالب بوده و هست. هنرمندان مختلفی در این عرصه کارکردند که موفق هم بودند. اما به تازگی هنرمند جوانی در این رشته فعالیت می کند که خروجی کارهایش مورد توجه مخاطبان شبکه نسیم و ایران کالا قرار گرفته است.
فرشاد یاسر برنامه های دوربین مخفی اش ابتدا در شبکه نسیم پخش شد و آنگاه در برنامه دو نبش شبکه ایران کالا که مورد توجه قرار گرفت.
به همین مناسبت به سراغ او رفتیم و گپ و گفت کوتاهی با این هنرمند آینده دار کشور مان داشته باشیم.

مختصری از بیوگرافی تان را بگویید
فرشاد یاسر متولد دهم تیر ماه سال ۶۷ در محله ستارخان تهران فارغ التحصیل رشته کارگردانی.

چگونه شد جذب دنیای هنر شدید؟
پیشینه خانوادگی ام به هنرزیاد است. افتخار می کنم که احمد یاسر خواننده و فیلمنامه نویس ، همین طور مجید یاسر بازیگر و تهیه کننده، عموهای هنرمند من هستند. من هم علاقه واستعدادم در هنر باعث شد، از کودکی پا به این عرصه بگذارم.

در چه کارهایی حضور داشتید؟
سوابق کاری بنده به شرح زیر می باشد : مجری طرح سریال طلاق در وقت اضافه به کارگردانی سید محسن یوسفی و تهیه کنندگی محمد حسین لطیفی و مجید یاسر ، مجری طرح تله فیلم پدر به کارگردانی محمد حمزه ای و تهیه کنندگی مرتضی عمادین ، مجری طرح و مدیر تولید تله فیلم آتش بر آب و تله فیلم دژ سوق به کارگردانی سید مجید پرهیز و تهیه کنندگی سید شهرام فتاحیان ، مدیر صحنه تله فیلم مادر لر به تهیه کنندگی و کارگردانی جهانگیر الماسی ، مدیر صحنه فیلم شرکت به کارگردانی آقای دری و تهیه کنندگی خانوم فاطمه سمرقندی ، تهیه کنندگی و کارگردانی و البته بازیگری در اولین دوربین مخفی شبکه نسیم و …

چگونه شد وارد برنامه دو نبش شدید؟
به صورت کاملا اتفاقی آیتم های دوربین مخفی من را آقای امید فیض آبادی دید و به برادرش آقای امین فیض آبادی تهیه کننده دو نبش پیشنهاد داد. این شد که به مجموعه برنامه دو نبش وارد شدم. جا دارد همین جا از تهیه کننده خوب برنامه بابت اعتمادی که به من کرد، تشکر کنم.

مجید یاسر

نویسندگی و کارگردانی دوربین مخفی را چه کسانی به عهده داشتند؟
نویسندگی آیتم ها را در برنامه دونبش به صورت تیمی بود و دوستان لطف داشتند کمکم می کردند. البته با توجه به حجم کار و تایم اندک بعضی مواقع حتی سر ضبط ایده می گرفتیم و اجرا می کردیم.
باز از تهیه کننده محترم کار، مهراد نوروزی کارگردان برنامه ، سعید نفیسی نویسنده برنامه، سامان گوران ، احمدرضا موسوی و محمد یزدانی مجریان برنامه تشکر می کنم.

مدیران شبکه و تهیه کننده دو نبش از عملکردتان راضی بودند؟
بله راضی بودند و از این بابت خدا را شکر گزارم .
حتی خیلی از مواقع مدیر گروه دکتر سیدی زنگ می زد و تاکید داشت مراقب خودم باشم و بیان می کرد آقای زابلی زاده مدیر شبکه، نگران است که یک وقت اتفاق بدی برایمان رقم نخورد!
چون گاهی قبل از اینکه به مردم اعلام کنیم برنامه دوربین مخفی داریم، با توجه به شرایط کار من، با ما درگیر می شدند.(خنده)

خاطره ای از ساخت برنامه دارید؟
آیتم دزدی بود، شخصی را می دیدیم در کنار خیابان ماشینش خاموش شده بود که از بازیگران ما بود و از مردم تقاضای کمک می کرد. مردم به او کمک می کردند، یک نفر که داشت ماشین را هل می داد تا ماشین روشن شود، من از راه دور فریاد می زدم دزد ، دزد بگیرید ماشینم را برد …همزمان موتور سواری وارد صحنه می شد که از بازیگران ما بود، راننده مثلا ماشین را رها کرده و سوار موتور می شد و فرار می کرد . من به محض رسیدن دست آن مردی که کمک کرده بود را می گرفتم به عنوان همکار دزد.
در یکی از برداشت ها شخصی که گرفتم مکررمی گفت من فقط کمک کردم دزد کیه، دزد چیه و من هم دستش را ول نمی کردم. می گفتم باید پلیس ۱۱۰ بیاید تکلیف معلوم شود. بعد از چند بار تذکر ناگهان به من حمله کرد و یک دل سیر کتک خوردم!
هی می گفتم دوربین مخفی است نمی شنید، تا بخودم بیایم هم فرار کرد . تیم ما به مدت ۱۵ دقیقه با موتور دنبال آن مرد پیاده کردیم تا به بگوییم کار ما دوربین مخفی بود. بعد که راضی شد بیاید جلوی دوربین آنجا فهمیدیم گوشی که دو روز قبل خریده بود، شکسته و …

فکر می کنید چرا در کارتان موفق بودید؟
موفقیت کارم را ابتدا لطف خدا می دانم و آنگاه حمایت و محبت مردم انگیزه و تلاش من را در کار دو چندان کرد. عشقم به ساخت برنامه و همکاری و حمایت دیگر عزیزان باعث شد کار برای مردم عزیزمان دلنشین و دیدنی باشد.

چشم انداز کاری تان در این عرصه تا کجاست؟
تا جایی که بتوانم خنده بر لبان مردم کشورم بیاورم، کار خواهم کرد.

به نظر شما برنامه سازان سازمان صدا و سیما چگونه می توانند در جذب مخاطب موفق باشند؟
پخش برنامه های طنز و شاد با توجه به شرایط کرونایی و سخت در ساعات پر مخاطب و پشتیبانی از ساخت این قبیل برنامه ها و میدان دادن به جوانان این عرصه اعم از تهیه کننده ، کارگردان ، بازیگران و …

از کارهای جدیدتان بگوبید.
خدارو شکر بعد از اتمام برنامه دونبش، چند پیشنهاد خوب داشتم که یک برنامه روتین شبانه است با محوریت استاندارد که به عنوان مجری حضور خواهم داشت به تهیه کنندگی آقای هاشم زاده و کار دیگری بازی مافیا با نگاهی نو هست به تهیه کنندگی و کارگردانی جناب حداد البته آنجا هم مجری هستم.

حرف پایانی شما.
در پایان جا دارد از پدرم که مثل کوه همیشه کنارم بوده تشکر کنم و از عوامل ساخت آیتم های دوربین مخفی آقایان سهیل سلحشور ، رامین سلحشور ، مجتبی حاتمی و علی سرلک محمد ماهان کاووسی کودک بازیگری که خیلی خوب درخشید و سر کار خانم الهام باقری کمال تشکر را داشته باشم.

 

ارسال: مجید فلاح شجاعی