هدفم کسب سهمیه‌ی المپیک است
هدفم کسب سهمیه‌ی المپیک است
عضو تیم ملی کایاک زنان ایران گفت: دوباره بازگشتم تا خود را ثابت کنم و به سهمیه المپیک برسم.

کایاک زنانبه گزارش تیترما؛ «سمن سلطانی»  در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: بعد از برگزاری مسابقات قهرمانی کشوری فدراسیون قایقرانی نفر اول تا سوم هر ماده را با نظر کمیته فنی و مربی به اردو دعوت کرد. در مسابقات قهرمانی کشوری هم تنها مواد تک نفره ۵۰۰ متر و ۱۰۰۰ متر برگزار شد که هر ورزشکاری فقط می‌توانست در یک ماده شرکت کند.

وی افزود: اردوهای تیم ملی مردان و زنان در بندرانزلی تشکیل شد اما من به دلیل آسیب‌دیدگی جدی و پایین بودن سیستم ایمنی بدن نتوانستم در اردو شرکت کنم. با موافقت فدراسیون و مهسا مجللی مربی تیم ملی مقرر شد تا تمرینات را در دریاچه آزادی تهران دنبال کنم. به همین دلیل برنامه تمرینی را برایم فرستادند و اینجا تمرین می کنم.

دارنده مدال نقره مسابقات قهرمانی آسیا در ازبکستان عنوان کرد: در ۲ هفته قرنطینه، فدراسیون اسامی ما را به حراست مجموعه آزادی ارایه کرد و ما می‌توانستیم بدون هیچ مشکلی در آنجا تمرین کنیم. حتی مشکلی از نظر امکانات نداشتیم زیرا خودم قایق و پاروی شخصی دارم. همچنین فدراسیون قایقی را در اختیار ورزشکارانی که قایق نداشتند هم گذاشت. در این مدت از سالن بدن‌سازی نیز استفاده می‌کردیم که بسیار مجهز و خوب بود.

وی در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: پیش از برگزاری اردو چه از ورزشکاران حاضر در شهرستان و نیز ملی‌پوشان حاضر در تهران تست پی‌سی‌آر گرفتند و بعد از مشخص شدن نتیجه آن وارد اردو شدیم. با ماسک درون مجموعه می‌رفتیم و ناهار را در ظرف‌های یکبار مصرف به ما می‌دادند و هر ورزشکاری باید مجزا غذا می‌خورد و در اتاقی جدا بود.

سلطانی یادآور شد: اکنون زیر نظر «مهسا مجللی» هر روز تمرین می‌کنم. صبح‌ها دو نوبت از ۸ تا ۱۲ و بعد از ظهر یک نوبت از ۳ تا ۶ تمرین می‌کنم. در هفته یک روز تعطیل هستیم. فشار تمرینات خیلی بالاست. هر چند نداشتن رقیب و نبود نظارت مستقیم مربی اذیتم می‌کند اما شرایطی است که خود پذیرفتم. کاملا دلایلم منطقی است و مدارک پزشکی را به فدراسیون نشان دادم. در واقع با عدم حضورم در اردو موافقت شده تا در تهران تمرینات را پیگیری کنم.

وی ادامه داد: دوباره بازگشتم تا خود را ثابت کنم و بهترین باشم. تمرینات را جدی شروع کردم و هر چه توان دارم می‌گذارم و قطعا به آن هدف می‌رسم. ورزش حرفه‌ای افت و خیز دارد. یک روزهایی ورزشکاران عملکرد خیلی خوبی دارند و یک روزهایی هم بدشانسی می‌آوردند. اگر ورزشکاری در مسابقه‌ای بود دلیل بر همیشه خوب بودن آن نیست.

ملی‌پوش کایاک با اشاره به اینکه قرار بود مسابقات گزینشی المپیک تایلند در اسفند برگزار شود، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا نمی‌دانم چه پیش بیاید زیرا پارسال هم یکسال در اردو بودم و چند هفته مانده به اعزام به دلیل کرونا به مسابقات نرفتیم. نمی‌توان قطعی تاریخی تعیین کرد اما فدراسیون حتما تست اصلی را از ورزشکاران اواخر بهمن یا اوایل اسفند می‌گیرد. هر ورزشکاری که مدعی است سرخط می‌آید و اگر بهتر بود به حقش می‌رسد تا به مسابقات اعزام شود.

وی اضافه کرد: همواره در هر شرایطی امید داشتم و اگر فکر می‌کردم که رسیدن به اهدافم شدنی نیست تمرین نمی‌کردم و در وهله نخست در هنگام تمرین باید از آن لذت ببریم و این مهم‌ترین بخش است. حتی خستگی و فشار تمرینات لذت‌بخش است. در مدت کوتاهی که آسیب دیدم و تمرین نمی‌کردم شرایط برایم غیر قابل تحمل بود.

سلطانی با بیان اینکه در وهله دوم باید روز به روز پیشرفت کنیم، اظهار داشت: الان به طور جدی تمرین می‌کنم و امیدوارم به مدال برسم و می‌دانم که شدنی است. امیدوارم به سطحی برسم که بتوانم سهمیه را بگیرم. اگر اسفند مسابقات برگزار نشود باز هم تمرینات را ادامه خواهم داد تا در مسابقات بعدی سهمیه المپیک را بدست بیاورم.

  • منبع خبر : ایرنا