گام چهارم بسیج ملی مبارزه با کرونا آغاز شد
گام چهارم بسیج ملی مبارزه با کرونا آغاز شد
سخن‌گوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از آغاز گام چهارم بسیج ملی مبارزه با کرونا با هدف کاهش میزان شیوع بیماری با قطع زنجیره‌ی انتقال، کاهش میزان بستری و مرگ و میر بیماران مبتلا به کرونا خبر داد.

کرونابه گزارش تیترما؛ سیما سادات لاری  در گفت ‌وگو با خبرنگار سلامت ایرنا درباره‌ی آغاز گام چهارم بسیج ملی مبارزه با کرونا  بیان کرد: در گام چهارم بسیج ملی مبارزه با کرونا به دنبال مدیریت و کنترل بیماری با شیوه‌ی محله محور هستیم. در این مرحله از ظرفیت برنامه «هر خانه، یک پایگاه سلامت» استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: مهم‌ترین اقدام در این گام، رهگیری بیماران و افراد تماس نزدیک با این بیماران است. هم‌چنین بر اساس تلاش‌های انجام شده، از تست تشخیص سریع کرونا برای غربال‌گری بیش‌تر استفاده خواهد شد. این تست‌های تشخیص سریع تا هفته‌ی آینده به دست ما می‌رسد.

معاون وزیر بهداشت گفت: هم‌چنین فعالیت مشترکی با وزارت ارتباطات در حال انجام است تا افراد با تست مثبت کرونا رهگیری شده و از خروج این افراد از منزل یا محل قرنطینه جلوگیری شود تا به این ترتیب بتوانیم زنجیره‌ی انتقال بیماری را قطع کنیم.

سخن‌گوی وزارت بهداشت اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف در مبارزه با کرونا، انجام تست بیش‌تر و رهگیری بیماران مبتلا است که در گام جدید مبارزه با کرونا به این اهداف توجه ویژه‌ای شده و با همراهی دولت و تلاش‌های وزارت بهداشت، تعداد تست‌های روزانه به صورت مداوم در حال افزایش است.

 

  • منبع خبر : ایرنا