جذام به کارگردانی «علیمحمد اقبالدار» در جشنواره‌ی فیلم هرات
جذام به کارگردانی «علیمحمد اقبالدار» در جشنواره‌ی فیلم هرات
فیلم کوتاه «جذام» به کارگردانی علیمحمد اقبالدار در بیستمین حضور بین‌المللی‌اش به ششمین جشنواره‌ی هرات افغانستان راه پیدا کرد.
جشنواره فیلم هرات

                           حضور فیلم کوتاه جذام علیمحمد اقبالدار در جشنواره هرات

به گزارش تیترما از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، این جشنواره که با هدف برجسته کردن قدرت زنان در موقعیت های مختلف زندگی برگزار می‌شود، در سال‌های گذشته میزبان مهمانان و چهره‌های برجسته سینمای ایران از جمله مهناز افشار بوده است.

«شهر بازی» کاوه مظاهری، «سفر به ماه با کفش های پاشنه بلند» فاطمه مومنی، «پیاده» شکوفه کریمی، «سال روز تولد» عاطفه خادم‌الرضا، «ملاقات» آزاده موسوی، «کلاف» ملیحه غلام‌زاده، «این سمت، سمت دیگر» لیدا فضلی از دیگر فیلم‌های کوتاه ایرانی راه یافته به این دوره از فستیوال هستند.

هم‌چنین «متری شیش و نیم» سعید روستایی، «دارکوب» بهروز شعیبی، «خداحافظ دختر شیرازی» افشین هاشمی در بخش بلند داستانی، «معشوق» یاسر طالبی، «خاتمه» هادی زارعی، مهدی زارعی و «عروسی پسر زینت» فرهاد ورهرام در بخش مستند این فستیوال نیز حضور دارند.

پخش و ارسال فیلم کوتاه «جذام» به فستیوال های خارجی توسط «درگاه فیلم ایران» انجام می‌شود.

علیمحمد اقبالدار از فیلم‌سازان جوان و موفق گیلانی است که نویسندگی، کارگردانی، تهیه کنندگی، تدوین‌گری و مدیر فیلم‌برداری آثار متعدد کوتاه مستند و داستانی را در کارنامه دارد.

وی پیش از این فیلم‌های «خود»، «حفرۀ زندگی»، «وارونۀ همیشه آرام»، «ایمان کات»، «من در آیینه»، «حس نبود»، «انتخاب» و «یاد آن مرد» را کارگردانی کرده است. «جذام»، «اتوپیا» و «یک اتفاق معمولی» نیز از ساخته های موفق اوست.