رویداد ادبی شعر آزاد برای شاعران ایرانی سراسر جهان
رویداد ادبی شعر آزاد برای شاعران ایرانی سراسر جهان
شاعران ایرانی مقیم داخل و خارج از کشور به دعوت نشر خوزان، در رویداد ادبی «سوی روزن» شرکت خواهند کرد.

رویداد ادبی سوی روزن

به گزارش تیترما؛ شاعران ایرانی‌یی که مایل به شرکت در این مسابقه‌ی ادبی هستند، تا ۳۰ دی ۱۳۹۹ فرصت دارند که آثارشان را ارسال نمایند.

بر اساس این گزارش؛  داوران این جایزه ایرج ضیایی، خاطره حجازی، فرشته‌ وزیری‌نسب، مینو‌ نصرت، مظاهر شهامت، عادل بیابانگرد جوان، رزا‌ جمالی، سعید اسکندری، بهار الماسی، شعیب میرزایی، محسن توحیدیان، احمد بیرانوند، الهام گردی‌، بهنود بهادری و زلما بهادر خواهند بود و دبیر اجرایی و انتشارات دخالتی در امر داوری نخواهند داشت.

هیئت اجرایی و اعضای دبیرخانه مجازی رویداد ادبی «سوی روزن» متشکل از نگین فرهود، رضا خان‌بهادر، علیرضا مطلبی و افروز کاظم‌زاده خواهد بود و رضا روزبهانی دبیر اجرایی است.

 

در اطلاعیه‌ی این مسابقه‎ی ادبی می‌خوانیم:

روزن از بهر چه کردی ای رفیق؟

گفت تا نور اندر آید زین طریق

در نظر داریم که با همکاری نشر «خوزان» مسابقه‌ای را برای انتخاب و نشر اشعار آزاد شاعران فارسی‌گوی ایران مقیم داخل و خارج از کشور برگزار کنیم.

هدف از این کار معرفی آثار برتر و هم‌چنین انتشار چندکتاب شعر است.

گفتنی است؛ روند داوری آثار، توسط ۲۰تن از شاعران، نویسندگان و مترجمان زبده‌ی ایرانی در دو مرحله و در ساختاری کاملا شفاف و بی‌نقص صورت خواهد گرفت. در همین راستا داوران گرانقدر این رویداد ادبی از مناطق مختلف کشور و نیز از ادیبان ایرانی مقیم اروپا و امریکا و هم‌چنین از جریانات ادبی و با سلایق مختلف انتخاب شده‌اند.

 

شرایط ارسال آثار

–  هرشاعر طی دوره‌ای سه‌ماهه صرفا امکان یک‌بار مشارکت دارد.

–  هرشاعر به تشخیص خود تنها می‌تواند یک‌اثرش را ارسال نماید. نهایتا در چهارصفحه‌ی قطع رقعی (A5) و صرفا نوشته شده در نرم‌افزار word نسخه‌های ۲۰۱۰ و جدیدترش؛ و به آدرس‌های زیر:

ایمیل:

reza.rouzbahani56@gmail.com

 تلگرام با پیش‌شماره‌ی ایران:

۰۹۳۰۸۶۰۴۰۰۴

–  مبنای انتخاب آثار صرفا ادبیت و کیفیت آنهاست؛ و موضوعی نیز برای مسابقه در نظر نداریم.

–  مهلت ارسال آثار: ۱ آبان الی ۳۰ دی ۱۳۹۹خورشیدی

 

نحوه و ساختار داوری آثار

اشعار رسیده به دبیرخانه‌ی مجازی رویداد ادبی «سوی روزن» در دور نخست توسط چهارنفر اعضای دبیرخانه و هیئت اجرایی، به‌شیوه‌ی امتیازدهیِ هرکدام از آن‌ها به همه‌ی آثار، بررسی شده و پس از انتخاب آثار برتر هرروز، یکی از آن‌ها تا نیمروز روز بعد روی سایت قرار می‌گیرد و در صورت انتخاب بیش‌تر از یک‌اثر، در روزهایی که اثری انتخاب نشده در اولویت الفبایی نام خانوادگی مولف در نوبت انتشار قرار می‌گیرند.

پس از پایان دوره‌ی سه‌ماهه‌ای که برای ارسال شعرها تعیین شده، یک‌ماه نیز برای درج آثاری که انتخاب شده ولی فرصت انتشار نیافته‌اند، لحاظ می‌شود (بهمن‌ماه)؛ سپس در انتها مجموع آثاری که روی سایت آمده‌اند در اختیار ناشر قرار می‌گیرند تا به عنوان کتاب برگزیدگان دور مقدماتی، پس از اخذ مجوز، به صورت کتاب منتشر شوند.

هم‌زمان با ارسال این‌مجموعه برای ناشر، فایل آثار نیز برای تمام داوران دوره‌ی دوم یا نهایی که شامل ۱۵نفر می‌شود؛ ارسال می‌گردد که از میان نهایتا ۱۲۰شعر در یک الی دو مرحله (به همان شیوه‌ی امتیازدهی و احتمالا در نهایت بحث و گفت‌وگو) سه اثر به عنوان آثار برتر جشن معرفی شوند.

مدیریت نشر خوزان متعهد شده که از مولفان هرکدام از این سه‌شعر نیز یک مجموعه‌شعر منتشر کند.

در انتها موکدا ذکر می‌کنیم: برگزارکنندگان رویداد ادبی «سوی روزن» (اعم از داوران و دبیران بخش اجرایی) هیچ حقی را برای مداخله‌ی اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر در روند  برگزاری مسابقه قائل نیست.

علاوه بر این‌همه، در مراحل مختلف رای‌گیری نیز هرکدام از داوران محترم از رای دیگران بی‌اطلاع خواهد بود.

  • نویسنده : رضا روزبهانی
  • منبع خبر : اختصاصی