از این ستون تا آن ستون فرج نیست!
از این ستون تا آن ستون فرج نیست!
رییس‌جمهور هرجا که قدم می‌گذارد صحبت از واگذاری سهام همان‌جا در بورس می‌کند و اصلا تفاوتی نیست آن مکان یک شرکت خودروسازی باشد یا یک معدن، می‌گوید باید در بورس عرضه شود.

افشین معشوری
افشین معشوری
در حالی که دلار هم‌چنان بالا می‌رود و قیمت اجناس هم به تبع آن روز به روز بالاتر می‌رود؛ دولت انگار خیال ندارد این اسب تیزتک را دهنه بزند و مهارش کند.

این یادداشت کوتاه در حالی نوشته می‌شود که قیمت دلار به ۱۸ هزار و دویست تومان رسیده است؛ اما رییس‌جمهور هرجا که قدم می‌گذارد صحبت از واگذاری سهام همان‌جا در بورس می‌کند و اصلا تفاوتی نیست آن مکان یک شرکت خودروسازی باشد یا یک معدن، می‌گوید باید در بورس عرضه شود و این در حالی است که «حسین راغفر» اقتصاددان و استاد دانشگاه در گفت‌وگویی که اتفاقا نه از رسانه‌های معاند، که همین صداوسیمای خودمان پخش شد؛ اعلام کرد دولت با این کار تنها سعی دارد جبران ورشکستگی بانک‌ها را با افزایش قیمت ارز و به تعبیر او-این جیب و آن‌جیب کردن- بکند.

این روزها نه تنها کارشناسان اقتصادی، که حالا سیاسی‌ها و سیاسی‎نویس‌ها هم مرتبا در حال هشدار دادن به دولت محترم‌اند که تا دیر نشده کاری کند، کاری که واقعا یک فرایند درست باشد و نه مرهمی که مصداق ضرب‌المثل «از این ستون تا آن ستون فرج است» باشد.

  • نویسنده : افشین معشوری