گرما و کرونا دو خط موازی نیستند
گرما و کرونا دو خط موازی نیستند
عضو کمیته‌ی کشوری مبارزه با بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شایعه‌ی خاتمه‌ی کرونا با آغاز گرما را رد کرد و گفت: گرما در محیط باعث از بین رفتن سریع ویروس کرونا می‌شود؛ اما تاثیر بسیار کمی در روند کاهش فاکتورهای سرایت آن یا به طور کلی نابودی آن دارد.

مینو محرز

به گزارش تیترما، مینو محرز درباره‌ی شایعه‌ای که در نخستین روزهای کرونا منتشر شد مبنی بر این که کرونا با شروع گرما از بین می رود، خاطرنشان کرد: گرما در محیط باعث می‌شود ویروس کرونا زودتر از بین می برد؛ اما تاثیر بسیار کمی در روند کم شدن فاکتورهای سرایت آن یا به طور کلی از بین رفتن آن دارد.

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا، گزارش‌هایی که از یک مرکز تحقیقات مطالعات آمریکایی به تازگی منتشر و در آن بیان شده که ویروس جهش یافته و قدرت آن کم شده را خبر خوشی عنوان کرد که در صورت تایید صحت آن، کمک به کاهش یا از بین رفتن ویروس کرونا می کند.

وی توضیح داد: در صورت تایید این تحقیقات، می توان گفت خود ویروس در حال کمک به بهبود شرایط ما است که اگر این روند ادامه یابد بطور قطع با عدم حضور در تجمعات، کنترل سفرها، خودداری از تماس‌ها و بیماریابی درست، می‌توان زودتر به حد ثابت بیماری رسید.

  • منبع خبر : ایرنا