بسیاری از مبتلایان به خاطر نبود تخت جان باختند
بسیاری از مبتلایان به خاطر نبود تخت جان باختند
فعالیت‌های اقصادی در گیلان تعطیل شده است.

به گزارش تیترما، مهرداد لاهوتی نماینده‌ی مجلس با اشاره به اعلام وضعیت قرمز در استان گیلان گفت: روز گذشته چادرهای بیمارستان صحرایی در محوطه‌ی بیمارستان رازی رشت برپا شد. برپایی این بیمارستان اقدام خوبی است اما به هر حال مشکلات خاص خودش را دارد، ما معتقدیم در حال حاضر که دو بیمارستان در شهرستان‌های تالش و لنگرود ساخته شده است و ۵۰ درصد تجهیزات این بیمارستان ها هم نصب شده است و این دو بیمارستان می‌تواند ۴۰۰ تخت به تخت‌های بیمارستانی استان اضافه کند، اقدام فوری و عاجل برای تامین کادر درمانی و نصب سایر تجهیزات در این دو بیمارستان انجام شود که بستری بیماران در این بیمارستان ها انجام شود.

مهرداد لاهوتی

نماینده‌ی مردم لنگرود در مجلس در گفت‌وگو با عصرایران ادامه داد: تجهیز این دو بیمارستان قطعا می تواند در شرایط فعلی راه‌گشا‌تر از برپایی بیمارستان صحرایی باشد. انشالله اگر دولت تجهیزات و کادر درمانی این دو بیمارستان را تامین کند ظرف ده روز آینده مورد بهره برداری قرار می گیرند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه افزود: الحمدالله مقداری ترددها و ورودی های استان در روزهای اخیر بواسطه محدودیت های ایجاد شده کاهش پیدا کرده است و آرامش در گیلان محسوس است و این اقدام یعنی جلوگیری از ترددها باید تداوم داشته باشد.

لاهوتی بیان کرد: مسئولان بیمارستان های استان باید این دقت را داشته باشند که برخی بیماران را که به سایر بیماری ها نظیر سرماخوردگی یا انفولانزا مبتلا هستند و امکان نگهداری آنها در منازل است، ترخیص کنند که در خانه‌ها از آن‌ها مراقبت شود، یا مکانی را برای بستری این افراد تهیه کنند تا تخت‌ها برای بستری کردن افراد مبتلا به مشکلات حاد تنفسی خالی شود.

خیلی از بیماران مبتلا به بیماری های حاد تنفسی به دلیل عدم بستری در بیمارستان ها و کمبود تخت های بیمارستانی در استان گیلان تلف شدند، یعنی به ظرفیت بیمارستان ها توجه نشد و بیمارستان ها از افرادی پر شد که بیماری شان حاد نبود.

این نماینده‌ی مجلس تصریح کرد: خوشبختانه طبق قول‌هایی که داده شده است گویا مکانی برای این بیماران که مشکلات شان حاد نیست در نظر گرفته شده و همین مسئله به خالی شدن تخت ها و بستری بیماران با مشکلات حاد تنفسی در بیمارستان ها کمک می کند.

لاهوتی با تاکید بر تامین تجهیزات مورد نیاز کادر درمانی و پزشکان بیمارستان های استان گیلان گفت: قطعا دولت باید برای تامین این تجهیزات توجه بیش‌تری داشته باشد چراکه پزشکان و کادر درمانی در معرض بیش‌ترین خطرات برای سرایت بیماری هستند و اگر به تجهیزات مورد نیاز نظیر لباس خاص و ماسک و دستکش مجهز نباشند با این بیماری درگیر می شوند .

وی با بیان اینکه عملا فعالیت‌های اقتصادی در استان گیلان تعطیل شده است گفت: دولت باید به فعالان اقتصادی و کسبه استان که این روزها به دلیل اعلام وضعیت قرمز در استان دست از فعالیت کشیده‌اند از نظر مالیاتی و تسهیلاتی توجه شود. یکسری افراد نیز به صورت روزمره کار می کردند و زندگی شان از این راه تامین می شد و الان عملا این افراد بیکار هستند و معلوم نیست که چگونه امرار معاش می کنند که قطعا باید به این افراد نیز توجه شود.