وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به مردم اطمینان داد که ویروس کرونا را شکست خواهیم داد.

به گزارش تیترما، سعید نمکی گفت: ۲۶ روز پیش و در اولین لحظاتی که صدای گام های کرونا را در اطراف کشور شنیدم و اصرار بر اعمال محدودیت هایی داشتم، یگانه مردی که به حمایت برخاستند دکتر جهانگیری بود.

وی به سابقه ‌ی فعالیت خود در حوزه‌ی سلامت کشور و نیز مهار برخی بیماری ها اشاره کرد و افزود: به عنوان یک کهنه سرباز حدود ۳۰ سال مدیریت سلامت بخش کشور را برعهده داشته ام و اعلام می کنم کرونا از سر مملکت رد خواهد شد.

بر اساس گزارش ایرنا، وزیر بهداشت هم‌چنین با اشاره به سیلاب های اخیر در کشور گفت: با وجود گستردگی این سیلاب ها، هیچ موردی اپیدمی نداشتیم و این امر تحسین سازمان بهداشت جهانی را برانگیخت.

نمکی ادامه داد: در اوج تحریم ها، ویروس «اچ وان ان ۱» را که به مراتب کشندگی بیش از کرونا داشت، با وجود ۱۳ هزار و ۲۰۰ مبتلا مدیریت کردیم و با وجود این‌که در آمریکا ۱۰ هزار مرگ بر اثر این بیماری رخ داد، مانند یک کشور پیشرفته با کمترین ابتلا آن را مهار کردیم.

وی با اشاره به راه اندازی بسیج ملی «کرونا را شکست می دهیم» در دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور گفت:‌ مطمئن باشید به‌زودی مردم پیام مهار این بیماری را به نحو احسن خواهند شنید.

 

۱۰۷۱