تولید ۸۵ تن گوشت ماهیان خاویاری در آستانه اشرفیه
تولید ۸۵ تن گوشت ماهیان خاویاری در آستانه اشرفیه
رییس اداره‌ی شیلات آستانه اشرفیه از تولید سالانه ۸۵ تن گوشت ماهیان خاویاری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش تیترما، حسن قاسمپور در گفت و گو با ایرنا با اشاره به فعالیت ۳ مزرعه‌ی پرورش ماهیان خاویاری در این شهرستان اظهار داشت: این مراکز به مساحت ۳۳ هزار مترمربع در روستاهای لب دریا ، لفوت بالا و امشل توسط بخش خصوصی راه اندازی شده است.

وی با بیان این‌که فعالیت این مراکز برای ۱۵ نفر اشتغال ایجاد کرده است، افزود: گوشت ماهیان نر خاویاری که در این مراکز پرورش پیدا می کنند به بازارهای مصرف عرضه می شود، ضمن آن‌که هنوز این مراکز به مرحله تولید و استحصال خاویار نرسیده اند.

قاسمپور حمایت از بخش خصوصی جهت اجرای طرح های پرورش ماهیان خاویاری را از سیاست های شیلات عنوان و خاطرنشان کرد:همه ساله در فصل بهار ، به منظور حمایت از مراکز پرورش ماهیان خاویاری در این شهرستان طبق سهمیه بندی از سوی شیلات بچه ماهیان خاویاری در بین پرورش دهندگان توزیع می شود.

وی با اشاره به بازدیدهای کارشناسی و هم‌چنین پرداخت تسهیلات به این مراکز تولید ماهی به‌عنوان دیگر برنامه‌های حمایتی شیلات یادآور شد: امسال بیش از ۶۵ میلیارد ریال تسهیلات به مراکز پرورش ماهیان خاویاری این شهرستان اختصاص یافته که به زودی به آنان پرداخت می شود.

قاسمپور حفاظت از ماهیان خاویاری را از اهداف مهم شیلات دانست و افزود: اجرای طرح های تکثیر و پرورش ماهیان خاویاری نقش موثری در بازسازی ذخایر دریایی دارد و اداره‌ی شیلات در این خصوص با جدیت تلاش می کند.