AFC تحت ‎تاثیر فسخ قراردادهاست
AFC تحت ‎تاثیر فسخ قراردادهاست
فکر می‌کنید مربیان خارجی از سر شکم سیری ناگهان یک روز صبح از خواب بلند شده‌اند و به سرشان زده به کشورشان بازگردند؟!

 

 

 

 

افشین معشوری

با تهدید و زور و ارعاب، شاید بتوان فوتبال را در داخل اداره کرد؛ اما وقتی پای مراجع رسمی فوتبال آسیا و جهان به میان بیاید، چیز دیگری نیز لازم است، سند!

فوتبال ایران حال و روز خوشی ندارد و AFC اعلام کرده است که بازی‌های نمایندگان ایران در آسیا باید در کشور دیگری برگزار شود و در این میان از ورازت ورزش تا مدیران باشگاه‌ها و –حتی روزنامه‌های ورزشی- در حال تهدید مداوم AFC هستند و گاهی پا فراتر گذاشته‌اند و FIFA را نشانه گرفته‌اند.

واقعیت را همه می‌دانیم. نگاهی به فسخ ناگهانی و یک‌طرفه‎ی قرارداد مربیان خارجی و برخی از بازیکنان خارجی شاغل در ایران بیاندازید، فکر می‌کنید از سر شکم سیری ناگهان یک روز صبح از خواب بلند شده‌اند و به سرشان زده به کشورشان بازگردند؟!

رفتن و فسخ قرارداد خارجی‌های شاغل در ایران تنها یک چیز را اثبات می‌کند، این‌که احساس خطر کرده‌اند و از ایران رفته‌اند؛ اما این‌که چقدر این احساس خطرشان واقعی است و چه میزان حاصل بی‌تدبیری مدیران فوتبال ایران است، نیاز به بررسی بیش‌تری دارد.

با این حال می‌توان بازتاب این فسخ قراردادهای پی در پی را در تصمیم اخیر کنفدراسیون فوتبال آسیا دید و البته موقعیت سنجی باشگاه‌های رقیب ایران و استفاده از فرصت برای فرار از مقابله با تماشاگران پرشور ایرانی که بی‌گمان وزنه‌یی تاثیرگذار در موفقیت‌های باشگاه‌های ایرانی است.

بهتر است مدیران باشگاه‌ها، به جای هجمه‌ی رسانه‌یی و مصاحبه‌های بی‌ثمر در رسانه‌های ایرانی، راهی بیابند تا مدیران ایرانی AFC به جای محکم کردن پایه‌های صندلی‌شان در کنفدراسیون فوتبال آسیا از قدرت-احتمالی‌شان- در جهت حفظ منافع ملی و باشگاه‌های حاضر در لیگ قهرمانان استفاده کنند.

  • نویسنده : افشین معشوری
  • منبع خبر : اختصاصی