برف و باران تا فردا ادامه دارد
برف و باران تا فردا ادامه دارد
مدیرکل هواشناسی استان گیلان با بیان این‌که بارش برف و باران تا فردا(شنبه 21 دی 98) به تناوب ادامه دارد، تصریح کرد: وزش باد در برخی از ساعات شدید خواهد بود و انتظار رعد و برق و مه آلودگی هوا داریم.

به گزارش تیترما، محمد دادرس در گفت وگو با ایسنا، از بارش باران و برف در گیلان خبر داد و اظهار کرد: استقرار این سامانه‌ی هوای سرد و بارشی در گیلان موجب کاهش چهار تا ۱۰ درجه‌ای دمای هوا شده است.

وی با بیان این‌که بارش برف و باران تا فردا به تناوب ادامه دارد، تصریح کرد: وزش باد در برخی از ساعات شدید خواهد بود و انتظار رعد و برق و مه آلودگی هوا داریم.

مدیرکل هواشناسی گیلان از پایداری هوا و افزایش نسبی دما از روز یکشنبه هفته‌ی آینده خبر داد و گفت: از روز دوشنبه مجددا سامانه ناپایدار وارد استان می شود و شاهد بارش باران و کاهش دما خواهیم بود.

وی حداکثر سرعت باد را طی مدت مذکور حدود ۴۰ کیلومتر بر ساعت دانست و یادآور شد: امروز و فردا دریای خزر مواج بوده و حداکثر ارتفاع موج به دو متر می‌رسد لذا برای فعالیت‌های مرتبط با دریا نامساعد است.

مدیرکل هواشناسی گیلان همچنین با بیان این‌که بارش برف در ارتفاعات حداکثر تا ۱۲ سانتی‌متر رسیده است، گفت: بارش باران در جلگه و بارش برف در ارتفاعات به صورت پراکنده ادامه دارد. طی ۲۴ گذشته ایستگاه بندرکیاشهر با ۳۳ میلیمتر بارندگی رکورددار بوده است.