پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
  • ترانه از در و دیوار خانه می‌بارد 04 اردیبهشت 1403

    یادداشتی بر «طنین کومه باران» سروده‌ی احمد خویشتن‌دار لنگرودی؛
    ترانه از در و دیوار خانه می‌بارد

    احمد خویشتن‌دار لنگرودی مثل غزل‌هایش ساده و صمیمی و پر احساس، و از شاعران پیشکسوت لنگرود است که هرجا باشد به یاد لنگرود می‌بارد.

شمس‌لنگرودی: می‌خواستیم دنیا را عوض کنیم، دنیا ما را عوض کرد 01 اردیبهشت 1403

آیین نکوداشت شاعر، پژوهشگر، خواننده و بازیگر برگزار شد؛ شمس‌لنگرودی: می‌خواستیم دنیا را عوض کنیم، دنیا ما را عوض کرد

«مَثَل، مَتَل و کنایه‌های لاهیجانی» منتشر شد 27 اسفند 1402

توسط انتشارات یانا در لنگرود؛ «مَثَل، مَتَل و کنایه‌های لاهیجانی» منتشر شد

به نیابت از برخی خیرین سنگک صلواتی می‌پزم 16 دی 1399
گفت‌وشنود با نانوایی که پنجشنبه‌ها در لنگرود نان خیر می‌کند

به نیابت از برخی خیرین سنگک صلواتی می‌پزم

اتحادیه‌ی نانوایان لنگرود از ما حمایت نمی‌کند. مشکلات آرد داریم. مشکل دوگانه‌سوز کردن دستگاه را داریم و مسایلی از این دست.

کانال آبی «چاف و رادارکومه» از سنبل‌آبی پاکسازی شد 16 دی 1399
به همت دوستداران محیط‌زیست لنگرود؛

کانال آبی «چاف و رادارکومه» از سنبل‌آبی پاکسازی شد

سنبل آبی، این میهمان ناخوانده و مهاجم، گیاه مخربی است که اکو سیستمِ آب‌راه‌ها و تالاب‌های استان گیلان را دگرگون کرده است.

گیاه مهاجم یا «کرونای آبی»؟! 16 دی 1399
گل زیبایی که مضر است؛

گیاه مهاجم یا «کرونای آبی»؟!

شاید علایم‌اش شبیه کرونا باشد؛ اما با ظاهر زیبایی که دارد؛ بسیاری از مردم از آن در خانه‌های‌شان به‌خوبی استقبال می‌کنند؛ اما «سُنبل آبی» گیاه مهاجمی است که آن را «کرونای آبی» نام نهاده‌ایم .

وضعیت ۴ شهر مازندران قرمز و «لاهیجان» نیازمند مراقبت بیش‌تری است 13 دی 1399
سخن‌گوی ستاد مقابله با کرونا؛

وضعیت ۴ شهر مازندران قرمز و «لاهیجان» نیازمند مراقبت بیش‌تری است

سخن‌گوی ستاد ملی مقابله با کرونا از قرمز بودن وضعیت 4 شهر مازندران و عادی نبودن شرایط لاهیجان در گیلان خبر داد.

هوشنگ عباسی در آیینه‌ی «عاشقانه‌های پاییزی» 11 دی 1399
نقد و نگاه از محسن آریاپاد

هوشنگ عباسی در آیینه‌ی «عاشقانه‌های پاییزی»

اهالی تاویل، با خواندن چند شعر از صفحه‌های نخستین‌ِ این کتاب، متوجه می‌شوندکه شاعر به‌طور جدی مصمم است که با نشانه‌های خودشناسا، نشان دهد که وابستگیِ «ایسمی»، به هیچ مکتب و یا نهضت ادبیِ خاصی ندارد.