دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 6 May , 2024
  • ترانه از در و دیوار خانه می‌بارد 04 اردیبهشت 1403

    یادداشتی بر «طنین کومه باران» سروده‌ی احمد خویشتن‌دار لنگرودی؛
    ترانه از در و دیوار خانه می‌بارد

    احمد خویشتن‌دار لنگرودی مثل غزل‌هایش ساده و صمیمی و پر احساس، و از شاعران پیشکسوت لنگرود است که هرجا باشد به یاد لنگرود می‌بارد.

شمس‌لنگرودی: می‌خواستیم دنیا را عوض کنیم، دنیا ما را عوض کرد 01 اردیبهشت 1403

آیین نکوداشت شاعر، پژوهشگر، خواننده و بازیگر برگزار شد؛ شمس‌لنگرودی: می‌خواستیم دنیا را عوض کنیم، دنیا ما را عوض کرد

«مَثَل، مَتَل و کنایه‌های لاهیجانی» منتشر شد 27 اسفند 1402

توسط انتشارات یانا در لنگرود؛ «مَثَل، مَتَل و کنایه‌های لاهیجانی» منتشر شد

جواد شیرزاد: مهاجمین استقلال می توانند هر تیمی را آزار دهند 29 مرداد 1401

جواد شیرزاد: مهاجمین استقلال می توانند هر تیمی را آزار دهند

جواد شیرزاد بازیکن پیشین استقلال و ملوان در خصوص دیدار شب گذشته این دو تیم، با خبرنگار تیتر ما به گفت‌وگو پرداخت.

نمایشگاه گروهی عکاسان گیلان در خانه فرهنگ گیلان 23 مرداد 1401
به مناسبت ۲۸ اَمرداد، روز جهانی عکاسی

نمایشگاه گروهی عکاسان گیلان در خانه فرهنگ گیلان

نمایشگاه گروهی عکاسان گیلانی، عصر روز شنبه 21 امرداد 1401 در گالری خانه فرهنگ گیلان گشایش یافت.

«سوشیال مدیا» اسب تروای ادبیات گیلکی 08 مرداد 1401
نگاه شاعر گیلکی‌سُرا به قالب‌های نوین شعر گیلکی؛

«سوشیال مدیا» اسب تروای ادبیات گیلکی

چیزی که مسلم است، هیچ شاعری در فوران شعری خود نمی‌گوید که این طوفان کلماتی که به ذهنم حمله کرده است را در غزل بنویسم یا رباعی یا نو و فرانو و سایر قالب‌های موجود شعر، که اگر این کار را انجام دهد؛ آسیب جدی به زبان شعری شاعر و نوع ارائه‌ی موضوع شعری اوست

آیین نکوداشت فرشته طالش انسان‌دوست برگزار شد 04 مرداد 1401

آیین نکوداشت فرشته طالش انسان‌دوست برگزار شد

آیین نکوداشت فرشته طالش انسان‌دوست، نویسنده و پژوهشگر گیلانی عصر روز دوشنبه 3 مرداد 1401، با حضور فرهیختگان و علاقه‌مندان در پژوهشکده گیلان‌شناسی دانشگاه گیلان برگزار شد.

بازی‌های زبانی در تعامل با اندیشه و احساس* 29 تیر 1401
نقدی بر مجموعه‌‌شعر«کجای جهان بودیم روبسپیر» سروده‌ی افشین معشوری

بازی‌های زبانی در تعامل با اندیشه و احساس*

«زبان» در این مجموعه به عنوان نقطه‌ی مرکزی و محوری شعر، بارها در کلیت کتاب دچار دگرديسي و شكل‌پذيري‌هاي متنوعی می‌شود. گاه عروج مي‌كند و گاه تقليل مي‌يابد، اما فرايند توسعه و تقليل آن،  بيانگر اين مفهوم نيست كه شعر به تنهايي بار زبان را به دوش  مي‌كشد.