بزرگ‌ترین جشنواره‌ی نقاشی کودک گیلان در شهر لنگرود
بزرگ‌ترین جشنواره‌ی نقاشی کودک گیلان در شهر لنگرود
کودکان هنرمند نقاش لنگروی در جشنواره «تورنگ» دنیای قشنگ اندیشه شان را به تصویر کشیدند.

لنگرود

به گزارش خبرنگار تیترما؛ با همت شهرداری و شورای اسلامی شهر لنگرود بزرگترین جشنواره و مسابقه نقاشی با عنوان «تورنگ» در پارک فجر شهر لنگرود با حضور حدود ۳۰۰ هنرمند نقاش کودک و استقبال کم نظیر مردم لنگرود برگزار شد.

دکتر صادق صادق پور شهردار لنگرود در این جشنواره اعلام داشت که در بخشی از شهر به رسم یاد بود المان هایی از شش نقاشی برگزیده جشنواره طراحی و اجرا خواهد شد.

همچنین شهردار لنگرود توسعه فضای گردشگری پارک فجر را از اولویت های اساسی شهرداری لنگرود در مسیر زیبا سازی این شهر قلمداد کرد. جشنواره نقاشی تورنگ با موضوع «شهری که من دوست دارم» فرصتی برای هنرمندان نقاش کودک لنگرودی بود که آنگونه که شهرشان را دوست دارند، روی صفحه نقاشی ترسیم کنند.

«تورنگ» نام محلی قرقاول در گیلان است که چهار زیستگاه نیز در لنگرود دارد و یکی از میادین مهم این شهر با المان این پرنده زیبا طراحی شده است.

این مسابقه بین کودکان و به صورت حضوری در میان شور و شوق بچه ها و خانواده ها برگزار گردید. از سوی هیئت داوران اولین مسابقه نقاشی «تورنگ» آثار شش نقاش برگزیده برتر جشنواره عبارتند از: فاطمه قربانپور ملیسا کوچکی کورنده ای حدیث گلشنی سرای ثنا حبیبی کمنی آوینا محمدپور دلارام رضائی همچنین از سوی هیئت داوران آثار ۱۰ نفر از هنرمندان نقاش شایسته تقدیر که در جشنواره نقاشی تورنگ انتخاب شدند عبارتند از: محمدطاها رجب زاده پرنیان دلسوز مقدم النا امامی فر مهسا علیدوست پانیز خواجیان ترنم سیاری اسراءرضازاده پانیا حبیبی ماتینا جهانی پونه حبیبی

اولین جشنواره نقاشی «تورنگ» تجربه خوب و در خور توجه ای برای شهرداری لنگرود بود تا با حضور پرشور کودکان لنگرودی، شهر لنگرود وارد مرحله تازه ای از حیات خود شود تا این شهر زیبا، زیبا تر از پیش با شرایط مطلوب در همه بخش های شهری، آرمان شهری پویا برای کودکان لنگرودی باشد.

خبرنگار: مجید فلاح شجاعی