مجمع عمومی فوق‌العاده اسفندماه فدراسیون فوتبال برگزار شد+ فیلم+ تکمیلی
مجمع عمومی فوق‌العاده اسفندماه فدراسیون فوتبال برگزار شد+ فیلم+ تکمیلی
مجمع عمومی فوق العاده اسفند ماه فدراسیون فوتبال روز 28 اسفند 1401 برگزار شد.

به گزارش تیترما؛ سایت فدراسیون فوتبال ایران با انتشار کلیپی از برگزار مجمع فوق‌العاده‌ی این فدراسیون در روز ۲۸  اسفند ۱۴۰۱ داده است.

خبر تکمیلی

 

به گزارش تیترما از  سایت رسمی فدراسیون فوتبال، مهدی تاج در جلسه مجمع عمومی فوق العاده ۲۸ اسفند ضمن خیرمقدم به حاضرین در این جلسه به امیر قلعه نویی سرمربی تیم ملی تبریک گفت و همچنین انتخاب مجدد اینفانتینو به عنوان رئیس فیفا را تبریک گفت وبا تشریح عملکرد ۶ ماهه فدراسیون فوتبال اظهار داشت: با توجه به شرایط تیم ملی حضوری موفق در جام جهانی قطر داشت و اکنون هم تیم ملی نوجوانان در رقابت های آسیایی حضور خواهد داشت، همچنین به موفقیت تیم های ملی فوتسال و فوتبال ساحلی مان امیدواریم.
وی افزود: برای تیم ملی فوتبال بزرگسالان در جام ملت های آسیا هم آرزوی موفقیت می کنم ما یکی از قدرت های مهم فوتبال آسیا هستیم و در رده بندی فیفا تیم دوم آسیا هستیم و درجهان تیم بیست و چهارم. در این اواخر ژاپن جایگاه اولی فوتبال کشورمان را در آسیا ازآن خود کرده اند. اکنون انتظارم از تمامی اهالی فوتبال حمایت از تیم ملی و سرمربی محترم تیم ملی است. ما همواره از مربیانی که انتخاب می کنیم تا آخر دفاع می کنیم و اکنون هم دفاع از سرمربی تیم ملی وظیفه همه ماست.
رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به فوتبال بانوان عنوان کرد: با حضور خانم دکتر منظمی در فوتبال بانوان انتظار رشد و پیشرفت خوبی در فوتبال بانوان داریم و در تیم ملی بانوان هم باتوجه به گستردگی کشورمان انتظار داریم از همه ظرفیت ها استفاده بهتر و بیشتری شود.
مهدی تاج با اشاره به اینکه حق پخش تلویزیونی از منابع مهم درآمدزایی در فوتبال است، اظهار داشت: باید حق پخش تلویزیونی فوتبال پرداخت شود زیرا درغیر اینصورت فوتبال مانند تاکسی می ماند که مجبور است ۸۰ درصد مسافرانش را رایگان سوار کند. در حال حاضر بسیاری از برنامه های رسانه ملی اختصاص به فوتبال دارد و از طریق فوتبال این برنامه ها ساخته و پخش می شوند وچند حق شناخته شده درآمدزایی در فوتبال جهان وجود دارد که عبارتند از: حق پخش تلویزیونی، ترانسفر بازیکن، تبلیغات محیطی و تبلیغات روی پیراهن و درآمدروز مسابقه، باید در حوزه حق پخش تلویزیونی و درآمدهای فوتبال راهکارهای قانونی اجرا شود. فوتبال یکی از ابزارهای قدرت نمایی کشورها در جهان شده و ما باید دراین عرصه با ایجاد منابع مالی پایدار زمینه موفقیت رافراهم کنیم. خوشبختانه فیفا به دنبال احقاق این حقوق و بخصوص حق پخش تلویزیونی است تا از طریق صدور مجوز حرفه ای این مساله حل شود. البته دولت می تواند با پرداخت پول به صدا و سیما و پرداخت این مبلغ به باشگاه ها و فوتبال مساله حق پخش تلویزیونی به صورت قانونی حل شود.
رئیس فدراسیون فوتبال در پایان مجمع عمومی فدراسیون فوتبال نیز از اعضا درخواست کرد که زمینه حضور بانوان در ورزشگاه ها را فراهم کنند.
وی همچنین با اشاره به بحث کمک داور ویدئویی اظهار داشت: باشگاه های فولاد خوزستان، سپاهان اصفهان و گل گهر سیرجان و ذوب آهن اقدام های خوبی در این زمینه انجام داده اند. باشگاه های پرسپولیس و استقلال نیز اقدام های خوبی انجام داده اند اما موضوع آنها ورزشگاه آزادی است به هر حال این سیستم هم باید در فوتبال ما راه اندازی شود.
تاج در پایان فرا رسیدن سال نو و ماه مبارک رمضان را به اهالی فوتبال و هموطنان عزیز تبریک گفت.