نمایشگاه گروهی عکاسان گیلان در خانه فرهنگ گیلان
نمایشگاه گروهی عکاسان گیلان در خانه فرهنگ گیلان
نمایشگاه گروهی عکاسان گیلانی، عصر روز شنبه 21 امرداد 1401 در گالری خانه فرهنگ گیلان گشایش یافت.

به گزارش تیترما، در پی انتشار فراخوان این نمایشگاه  که به مناسبت روز جهانی عکاسی در تاریخ ۱۹ آگوست  انجام گرفته بود، بیش از ۵۰۰ قطعه عکس از بیش از ۷۰ عکاس به دبیرخانه این نمایشگاه ارسال شد که از آن میان ۴۰ عکس از ۳۹ عکاس گیلانی در نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفت.  این نمایشگاه گروهی شامل عکس‌هایی با موضوع آزاد در ابعاد ۴۰ در ۳۰ و ۳۰ در ۴۵ سانتیمتر به صورت سیاه و سفید و رنگی  عصر روز شنبه ۲۱ اَمرداد گشایش یافته و  تا ۲۵ این ماه ادامه دارد.

اسامی صاحبان اثر در این نمایشگاه گروهی عکس به این ترتیب معرفی شده است: حسین ارجوند، سمیرا بویری، ارمغان بی‌زارگیتی، پویا پالیزکار، سامان پورخوش آموز، سیدهادی ترابی، فربد جوادی، پریناز جهان مهمانی، مهسا جهانی، افسانه چهره سا، سیدهادی حجتی، روژان حسنی، رضا دانیانیان، آریان دباغ، آدینه رفیع پرهیزکار، محمدرضا رفیع زاده، علی روحی، رامین رویت پور، میلاد سرابی، ساره سلیمی، عماد ضیایی، زهرا عابدی، مجید عاشوری، عباس علیزاده، جواد فتح الهی، فرزاد فخرایی، نسا فخرموسوی، متین فراق ننه کران، مازیار فیضی، دنیا قربان مشایی، نریمان قربانی، ارسلان محمدنیا، محمدجواد منفرد، محبوب مولایی، بهار مهدوی فر، سیدسجاد میررحیمی، افشین میرزایی، علی نصرالهیان، و متین یزدانی.

در آیین افتتاحبه این نمایشگاه، از کتاب «حقیقت در عکاسی» از لسلی مولن با ترجمه‌ی حامد اریب نیز رونمایی به عمل آمد. در این بخش از برنامه، علی لقمانی، مدرس دانشگاه و مدیر فیلمبرداری سینمای ایران و  همچنین دکتر سینا جهاندیده، منتقد،پژوهشگر گیلانی پیرامون محتوا و  شاخصه‌های کتاب صحبت کردند.

این کتاب از بخش‌هایی چون:عکاسی دیجیتالی- ادراک عکاسی و ادراک- واقعیت، ادراک و حقیقت- فلسفه  مدرن و حقیقت- طبیعت هنر/ کارکرد هنر، هنر به مثابه اقناع- عکاسی مستند، حقیقت و افسانه/ افسانه و معنا- اخبار، اسناد عکاسی و اسطوره- عکاسی علمی و حقیقت- الگوی زیبایی/ حقیقت و زیبایی- متعالی و زیبایی- زیبایی و عکاسی- زیبایی در فلسفه زیبایی شناسی و… تشکیل شده است.

گفتنی است نمایشگاه گروهی عکاسان گیلانی، تا ۲۵ اَمرداد  هر روزه صبح ها از ساعت ۱۰ الی ۱۳ و عصرها ۱۷ الی ۲۰ در گالری خانه فرهنگ گیلان رشت پذیرای علاقه‌مندان به هنر عکاسی خواهد بود.
خانه فرهنگ گیلان در خیابان ساغریسازان، بن بست سمیعی در شهر رشت  واقع شده است.

خبرنگار: معصومه(الهام) کیانپور

  • منبع خبر : اختصاصی