سپاهان اصفهان و سیاستِ ساکت!
سپاهان اصفهان و سیاستِ ساکت!
مورایس(سرمربی تازه)  توانایی این را دارد که بازیکنان با کیفیتی را به اصفهان معرفی کند. تجربه ثابت کرده که این حالت انتخاب بازیکن خارجی، بسیار بیشتر از تماشای ویدیوهای بازی و اعمال نظر اطرافیان این بازیکنان، موفقیت را ضمانت خواهد کرد.

سرمربی سپاهان

تیترما- تینا نجفی / وقتی محرم نویدکیا ترجیح داد، عمر مربیگری اش را روی عدد ۲ متوقف کند، اغلب هواداران این تیم با تصمیم مرد محبوب دیار زاینده رود مخالف بودند. توجیه آن‌ها برای مخالفت این بود که پشت صبر و تحمل دوساله، هدفی به نامِ برداشت محصول در سال سوم نهفته بوده است و قطع همکاری یعنی بی اثرشدنِ آن دو سال طاقت فرسا!

سپاهان و نویدکیا در دو فصلی که همجوار یکدیگر بودند، عایدی نصیب شان نشد، مانند آخرین دورانِ قلعه نوعی در این تیم که چیزی شبیه به سقوط ارتش ژنرال بود. ماحصل این ادوار بی‌جامی اما یک تصمیم مهم بود: برای بازگشت به مسیر قهرمانی، باید کمی دورتر را نگاه کرد. خارج از اصفهان و حتی بیرون از مرز ایران!

استقلال سپاهان

اما امروز؛ کوچ بی دردسر ستارگان از اصفهان به پایتخت بر این امر صحه می‌گذارد که سپاهان به کل تصمیم به خانه تکانی گرفته است. حالا شاید بخشی از این جدایی ها هم با رضایت سپاهان نبوده و توسط ناز شصتِ سرخ‌ها که یک فصل دوری از جام، حسابی عطشانشان کرده، انجام شده است اما آنچه که مسلم است آن‌که سپاهان توانایی جایگزینی این مهره ها را دارد. حالا یا از طریق جذب لژیونرهایی شبیه به محبی و یا گزینه هایی خارجی! که معنی هر دو راه این است که سپاهان علاقه‌مند است همان سیاست انتخاب مربی را به خرید بازیکن هم تعمیم دهد.

در این بین مورایس(سرمربی تازه)  توانایی این را دارد که بازیکنان با کیفیتی را به اصفهان معرفی کند. تجربه ثابت کرده که این حالت انتخاب بازیکن خارجی، بسیار بیشتر از تماشای ویدیوهای بازی و اعمال نظر اطرافیان این بازیکنان، موفقیت را ضمانت خواهد کرد. مثال مشابه آن در سال های اخیر، بازیکنانی است که توسط استراماچونی به استقلال منتقل شدند که در زمره موفق ترین خارجی‌‌های تاریخ این باشگاه قرار گرفتند.

حال باید دید نسخه متحول شده سپاهان با سیاست های جدید خود ظرف روزهای آینده با چه تصمیماتی آماده کارزار بیست و دوم خواهد شد.

  • منبع خبر : اختصاصی