کتاب‌های برگزیده‌ی شاعران گیلانی معرفی شدند
کتاب‌های برگزیده‌ی شاعران گیلانی معرفی شدند
در آیین پایانی جشنواره‌ی استانی ولگ‌نیگا، از شاعران پارسی‌سُرای استان گیلان تقدیر شد.

ولگ نیگا

به گزارش تیترما، روابط‌عمومی موسسه‌ی فرهنگی هنری خورشید گیل و دیلم اعلام کرد: از شاعران  ۱۴ عنوان کتاب برگزیده‌ی شعر فارسی استان گیلان در آیین پایانی جشنواره‌ی ولگ‌نگا تجلیل شد.

بر اساس گزارش خبرنگار حوزه‌ی فرهنگ تیترما؛ در بخش غزل از محسن آریاپاد با مجموعه‌شعر «دژ بهانه/ نشر بلور»، علی پورحسن «روزی که تو لبخند زدی/ نشر سپیدرود» و مهسا طایری «خون‌بهای سکوت/ نشر شانی» تقدیر شد.

بر اساس این گزارش؛ در بخش «سپید، نو و فرانو» از عباس گلستانی با مجموعه‌شعر «یکی لبخندم را خط می‌زند/ نشر دوات معاصر»، مهرداد پیله‌ور «صدای تو را می‌بوسم/ نشر دوات معاصر»، حمیدرضا اقبالدوست «بیچاره آدم‌فروش‌ها/ نشر یانا» و افشین معشوری «کجای جهان بودیم روبسپیر/ نشر مینوک» تقدیر شد.

در بخش سایر قالب‌های شعر از زنده‌یاد محمد بابایی‌پور (دریایی لنگرودی) با مجموعه‌ی برگ می‌خواند از نشر آوای غزل، ایرج قبادی با مجموعه‌ی یک جرعه نگاه از نشر شانی، سیدجلیل سیدهاشمی با آسمان یک تکه ابر بود من برداشتم از نشر سپیدرود و هیلدا احمدزاده با پیغمبر تنها از نشر ترنجستان تقدیر شد.

بخش دیگر این جشنواره، آثار دفاع مقدس بود که به ترتیب از سعیده اصلاحی با عاشقانه‌های مجنون از نشر رج و رضا نیکوکار با ماه آن سوی پنجره‌ها از انتشارات صریر تجلیل شد.

در بخش شاعر پیشکسوت دفاع مقدس نیز، از اسماعیل یکتایی، جانباز و شاعر لنگرودی تجلیل شد.

گفتنی است این مراسم چهارشنبه روز یکم تیرماه ۱۴۰۱ در سالن زینبیه‌ی لنگرود برگزار شد و از دیگر بخش‌های نشست، اجرای زنده موسیقی توسط حسین طالبی و گروه نوازندگان بود.

شایان ذکر است این جشنواره‌ به ابتکار «بهرام علیزاده» موسس و مدیرعامل موسسه‌ی فرهنگی خورشید گیل و دیلم و در دو بخش «فارسی و گیلکی» برگزار شد که بخش گیلکی آن پیش‌تر در لشت‌نشا پایان یافته بود و قرار است دبیرخانه‌ی دایمی آن در لنگرود با دبیری «فرامرز محمدی‌پور» سالانه به فعالیت خود ادامه دهد.

  • نویسنده : تحریریه
  • منبع خبر : اختصاصی