دوئل بزرگان در دیار زاینده رود!
دوئل بزرگان در دیار زاینده رود!
پس از وقفه ای طولانی، مسابقات لیگ برتر در اوج رقابت پیگیری خواهد شد. در مهم ترین بازی هفته، زردپوشان اصفهان میزبان آبی‌های پایتخت خواهند بود.

پس از وقفه ای طولانی، مسابقات لیگ برتر در اوج رقابت پیگیری خواهد شد. در مهم ترین بازی هفته، زردپوشان اصفهان میزبان آبی‌های پایتخت خواهند بود.

🔹️بزرگان؛ علیهِ صلح!

فرهاد و محرم هیچ گاه در مقابل یکدیگر به تساوی رضایت نداده اند و هرکدام یک بار، شهد پیروزی را چشیده اند.

🔹️محرم در پی پایان عزا در اصفهان!  

پس از حذف زردپوشان از جام حذفی و کمرنگ شدن شانس قهرمانی این تیم در لیگ برتر، شاگردان محرم با نتایجی کابوس وار از لیگ قهرمانان آسیا هم حذف شدند تا پرونده ناکامی‌های نویدکیا تکمیل شود‌. حالا که زمزمه هایی مبنی بر تغییر و تحول روی نیمکت زردپوشان به گوش می‌رسد، شاید شکست آبی‌های صدرنشین آخرین تیر این مربی برای بقا در جمع سپاهانی‌ها باشد.

🔹️ نقش در سرنوشتِ جام

فتح اصفهان برای آبی پوشان یعنی افزایش امیدهای قهرمانی!

آبی ها در حدود پنجاه روز اخیر، تنها دو دیدار رسمی برگزار کرده اند و قطعا این دوربودن از شرایط مسابقه، آن‌ها را آزار خواهد داد.

🔹️ زردِ خطرناک!

هرچند سپاهان در نتیجه گیری بد اقبال بوده است اما این تیم ابدا قابل دست کم گرفتن نیست.

شاگردان نوید کیا حتی در شب تحقیر مقابل قطری‌ها، تیم برتر میدان بودند و موقعیت های متعددی برای گشودن دروازه حریف داشتند.

آن ها علی رغم ساختار دفاعی پراشتباه در این تورنمنت، در لیگ برتر پس از استقلال کمترین آمار دریافت گل را به ثبت رسانده اند.

🔹️راه های گلزنی!

اگر استقلال بخواهد از روی دست الدحیل کپی کند، باید توپ را در اختیار سپاهان قرار دهد و بجای آن تمام روزنه ها و فضاها را بپوشاند و بر مبنای دفاع و ضد حمله، کار را آغاز کند.

اما نکته مهم آنجاست که استقلال از دارایی های تیم قطری بهره مند نیست. برای مثال آبی‌‌ها، مهاجم تمام کننده شش دانگ ندارند‌.

سپاهان روی نفوذها و ارسال های مدافعان کناری خود یعنی امید نورافکن و دانیال اسماعیلی فر حساب ویژه ای باز کرده است.

البته این امر در فاز دفاعی بارها گریبان گیر اصفهانیها شده است. امید و دانیال در هنگام دفاع جا می‌مانند و بدین ترتیب فرصت مطلوب برای سلمانی و حردانی به وجود خواهد آمد.

همچنین با قرار داشتن رفیعی، مغانلو و شهباززاده در اوج آمادگی، عمق دفاع آبی‌ها هم احتمالا هدف بعدی نوید کیا خواهد بود.

نکته دیگر ضعف مدافعان سپاهان در یارگیری های محوطه جریمه است. حضور مهاجم بلند قامتی همچون ژستد می‌تواند برای آبی‌ها راهگشا باشد.

🔹️رخ در رخ!

قطعا نگاه اهالی فوتبال روی قاب های رخ در رخ متمرکز است. رشید مظاهری پس از حواشی های سریالی و آمار گل خوردن های مفتضحانه اش در لیگ قهرمانان، حالا باید مقابل آبی‌ها به اثبات خودش بپردازد.

اما رشید تنها آبی‌پوش سابق کارزار نیست. ریگی، نورافکن و شهباززاده از دیگر نفرات اردوی سپاهان هستند که با انگیزه های مشابه رشید به میدان می‌روند.

حالا باید دید جدال کاپیتان های سابق دو تیم، چه فرجامی در پی خواهد داشت!

آیا آبی‌ها رَه رسیدن به جام را هموار می‌کنند؟

خبرنگار:تینا نجفی

  • منبع خبر : اختصاصی