مهدی طارمی از تیم ملی خط خورد!
مهدی طارمی از تیم ملی خط خورد!
حرف طارمی بازیکن سالاری بود یا پاسخ به یک توهین عمومی به اصالت و توانایی فوتبالیست های ایرانی؟

امیر عابدزاده

تیترما – مجید فلاح شجاعی/ مهدی طارمی ، سرمایه ملی فوتبال ایران محسوب می شود و هیچ مربی در سطح ملی حق ندارد به خاطر یک انتقاد که ریشه در توهین یک مربی خارجی به فوتبالیست های ایرانی دارد، اسمش را از لیست تیم ایران خط بزند و تیم ملی را از داشتن چنین گلزن خوب و توانایی، محروم کند.

طارمی در حال حاضر گلزن ترین و آماده ترین فوارد تیم ملی ماست که در اروپا می درخشد، اگر به خاطر فقدان گلزنی دیگران، تیم ملی از راهیابی به جام جهانی باز بماند ، چه کسی پاسخگو خواهد بود؟

آقای مربی مانند دیگر مربیان خارجی، با تجربیات جدیدی که در ایران به دست آورده در کشور دیگری مربیگری خواهد کرد. مثل سایر مربیان خارجی که در فوتبال ایران بودند.اما ضرر و زیان این اتفاق متوجه فوتبال ما خواهد شد.

اگر کیروش مهدی رحمتی را از تیم ملی خط زد به خاطر انتقاد نبود، رحمتی فکر می کرد چون بهترین دروازه بان آن روزهای تیم ملی ایت می تواند فخر بفروشد و هر رفتاری را داشته باشد. کیروش خیلی راحت از اسم او عبور کرد. خوب است جلوی بازیکن سالاری گرفته شود.

اما حرف طارمی بازیکن سالاری بود یا پاسخ به یک توهین عمومی به اصالت و توانایی فوتبالیست های ایرانی؟

آقای اسکوچیچ اگر فوتبالیست های ایرانی تاکتیک پذیر نبودند، پس موفقیت های تیم ملی در مصاف با چند تیم عربی را باید تنها به حساب بازیکنان تیم ملی گذاشت نه هدایت شما در ارائه تاکتیک تیمی و رسیدن به موفقیت! پس شما هم در تیم ملی کاری نکردی و تاکتیکی نداشتی و بازیکنان خودشان هر کاری دل شان خواست کردند و با تلاش تکنیکی خود موفق شدند و عملا شما در تیم ملی هیچ کاری نکردی و نمی کنی !

فدراسیون فوتبال ، نباید این اجازه را به اسکوچیچ می داد که چنین تحلیل نادرستی نسبت به سربازان فوتبالیست ایرانی داشته باشد.

یا باید مدیریت می کرد تا حرفش را به نوعی تصحیح کند. چون همین فوتبالیست ها بازوان اجرایی تاکتیک سرمربی در زمین هستند.

بدون شک عدم حضور طارمی در تیم ملی، جدا از قدرت گلزنی تیم ، حاشیه هایی برای تیم ملی کشورمان ایجاد خواهد شد.

امیدوارم تیم ملی خیلی راحت و بدون دغدغه به جام جهانی برود و در آنجا هم حداقل به دور بعد صعود کند…

  • نویسنده : مجید فلاح شجاعی
  • منبع خبر : اختصاصی