اعلام آمادگی «عروس داعش» برای حضور در دادگاه
اعلام آمادگی «عروس داعش» برای حضور در دادگاه
شمیمه بیگم ملقب به «عروس داعش» امروز ادعا کرد که در تلاش برای کسب دوباره تابعیت خود حاضراست در دادگاه انگلیس حاضر شود.

 

به گزارش تیترما؛  مهر به نقل از یورونیوز نوشت: شمیمه بیگم، ملقب به «عروس داعش» که پس از پیوستن به این گروهک تروریستی تابعیت بریتانیایی خود را از دست داده بود روز چهارشنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۰  ادعا کرد که آماده است در دادگاه حاضر شده و بی‌گناهی خود را در پرونده اتهامات تروریستی اش اثبات کند!

به گزارش یورونیوز، با این حال وزارت خارجه انگلیس در سال ۲۰۱۹ این درخواست را رد و اعلام کرد که شهروندی بریتانیایی وی لغو شده است.

این در حالی است که دادگاه عالی انگلیس چند ماه پیش درخواست لندن مبنی بر ابطال فرجام خواهی پیشین برای بازگشت «شمیمه بیگم» به این کشور و پیگیری روند حقوقی شهروندی وی را مورد تأیید قرار داد.

گفتنی است که ۳ دانش آموز دختر انگلیسی به نام «خدیجه سلطانه» ۱۶ ساله، «شمیمه بیگم» ۱۵ ساله و «امیره» ۱۵ ساله در روز ۱۷ فوریه سال ۲۰۱۵ میلادی منزل خود را در شرق لندن ترک کردند و با سفر هوایی از طریق استانبول ترکیه، عازم سوریه شدند.

فرار این ۳ دختر انگلیسی آسیب بزرگی به جامعه انگلیس وارد کرد و در ماه‌های بعد از فرار آنها نیز اخباری مبنی بر ازدواج آنها با عناصر تروریستی داعش منتشر شد.

در همین رابطه، ۱۴ اردیبهشت ماه سال ۹۸ وزیر خارجه بنگلادش اعلام کرده بود: شمیمه بیگم (عروس داعش) به علت مشارکت در تروریسم، در صورت تحویل به این کشور با مجازات اعدام با چوبه دار مواجه خواهد شد. ما قانونی ساده در خصوص هر فردی که دست داشتن وی در تروریسم ثابت شود داریم و آن هم مجازات اعدام است. شمیمه بیگم شهروندی بنگلادشی نیست و درخواست تابعیت این کشو را نیز نکرده و مانند مادرش متولد انگلیس است.

  • منبع خبر : مهر