آقای وزیر ورزش! دو ضرب در دو «فیل» نمی‌شود
آقای وزیر ورزش! دو ضرب در دو «فیل» نمی‌شود
آقای سجادی دو ضرب در دو مطمئنا برابر با فیل نیست، اگر واقعا در وزارت ورزش اراده‌یی برای واگذاری استقلال و پرسپولیس وجود دارد، حتما این مقوله را در اولویت نخست کاری‌تان قرار بدهید.

وزیر ورزش و جوانان

افشین معشوری-مصاحبه‌های اخیر «وزیر ورزش و جوانان» نشان می‌دهد در کماکان روی همان پاشنه‌ی سابق می‌چرخد. سال‌هاست اعلام می‌شود تا یک ماه دیگر، تا دوماه دیگر تا ۲۲ بهمن و … «دو باشگاه استقلال و پرسپولیس» خصوصی می‌شوند و در عمل هیچ اتفاقی نمی‌افتد و در تازه‌ترین اظهارنظر «حمید سجادی» نیز اعلام کرده است این دو باشگاه بالاخره در دو ماه آینده خصوصی می‌شوند، که بعید می‌دانم.

اما دلیل اصلی این یادداشت موضوع واگذاری سهام به بخش خصوصی نیست و البته مرتبط به این موضوع است. آن‌جا که سجادی می‌گوید «جمهوری اسلامی ایران» تاوان بسیاری برای دستمزد ویلموتس و استراماچونی پرداخت کرده است که البته ویلموتس طبق اسنادی که تا کنون منتشر شده است، مستقیما با نظر وزیر قبلی استخدام شده و  بعید است ایشان از یاد برده باشند که تنها ضررهای فوتبال ایران این دو مربی نبوده و اگر بخواهیم با نگاه رنگی پاسخ بدهیم، باید مواردی نظیر «ژوزه» که در دوره‌ی «محمد رویانیان» آمد و داغ عظیمی روی دل فوتبال ایران گذاشت یاد کنیم و یا همین پرداخت‌های بی‌حساب و کتاب به «برانکو» که معلوم نیست تا کی ادامه خواهد داشت و یا حتی مورد نزدیک‌تر همین «جناب کالدرون» که شرح مطالبات او و خدمات طرف ایرانی چندان قابل رسانه‌یی شدن نیست.

در سوی مقابل اما آبی‌ها هیچ از یاد نبرده‌اند که دوبار در بهترین شرایط تیمی استقلال در جدول به واسطه‌ی مدیرانی که «سلف حمید سجادی در وزارت ورزش» در استقلال به کار گمارده بود؛ فراری داده شدند و در نتیجه پول یامفتی نصیب آن‌ها شد و استقلال اوج گرفته تضعیف شده است که «استراماچونی» دومی‌شان است و «وینفرد شفر» نیز فرد نخست.

این‌ها را نوشتم تا به این‌جا برسم که نه طرفدار پرسپولیس حاضر است وام‌دار وزارت‌خانه باشد، نه استقلال آن‌قدر نادار است که نتواند روی پای خود بأیستد؛ وزیر محترم ورزش پیش از هرگونه اقدام مُسکّن، لطف کند همین مورد اخیر واگذاری را به افراد حقیقتا داری انگیزه‌ی ورزشی و «غیر صوری» که حاضر به سرمایه‌گذاری باشد واگذار نماید تا آن وقت شاهد کاستن از بار مسئولیت وزارت ورزش و جوانان در خصوص این دو تیم باشیم.

آقای سجادی دو ضرب در دو مطمئنا برابر با فیل نیست، اگر واقعا در وزارت ورزش اراده‌یی برای واگذاری استقلال و پرسپولیس وجود دارد، حتما این مقوله را در اولویت نخست کاری‌تان قرار بدهید و عمری دعای خیر فوتبال‌دوستان ایرانی و قدیمی‌های استخوان خردکرده در فوتبال را پشت سرتان داشته باشید.

  • نویسنده : افشین معشوری
  • منبع خبر : اختصاصی