به خبرنگاران هم حق انتخاب نوع واکسن را بدهید
به خبرنگاران هم حق انتخاب نوع واکسن را بدهید
بهتر بود مسئولین محترم -که در خیرخواهی‌شان تردیدی نیست-تمهیداتی می‌اندیشیدند تا اهالی رسانه دست کم از بین دو گونه واکسن یکی را انتخاب کنند و حق انتخاب داشته باشند.

افشین معشوری روزنامه نگار

 

تیترما – افشین معشوری

خانه‌ی مطبوعات استان گیلان در اقدامی خوب، حدود یک ماه پیش از مدیرمسئولان رسانه‌های استان درخواست کرد تا اسامی همکاران‌شان را برای واکسیناسیون اعلام کنند و ابتدای هفته‌یی که در آن هستیم اعلام شد خبرنگاران تا پیش از «روز خبرنگار» که برابر است با هفدهم مرداد واکسینه خواهند شد.

تا این‌جای کار بسیار حرکت خوب و در خور تحسینی است و حتی برخی از خبرنگاران، از جمله خبرنگاران لاهیجان با تدابیر «نگار نادری» ریاست محترم اداره‌ی فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان و همراهی و همکاری فرماندار لاهیجان، نماینده‌ی مردم لاهیجان و اداره‌ی بهداشت در روز سه‌شنبه و ساعت تعیین شده به مرکز ۲۲ آبان مراجعه کردند و از بین دو واکسن «آسترازنکا و سینوفارم» یکی را انتخاب و تزریق کردند.

با این وصف در حالی که قرار بود روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه (۱۳ و ۱۴ مردا ۱۴۰۰) خبرنگاران سراسر گیلان با مراجعه به محل معرفی شده در رشت واکسینه شوند؛ اعلام شد از مرکز تنها واکسن «برکت» برای تزریق خبرنگاران در نظر گرفته شده است.

در ساعات گذشته تعدادی از همکاران در این خصوص نگرانی‌هایی داشته‌اند. در این‌که واکسن ساخت ایران حتی شاید هم‌پا و یا بهتر از گونه‌های مشابه خارجی باشد، شکی نیست؛ اما به نظر می‌رسد بهتر بود مسئولین محترم -که در خیرخواهی‌شان تردیدی نیست-تمهیداتی می‌اندیشیدند تا اهالی رسانه دست کم از بین دو گونه واکسن یکی را انتخاب کنند و حق انتخاب داشته باشند.

  • نویسنده : افشین معشوری
  • منبع خبر : اختصاصی