مرغ‌ را با قیمت بالاتر به استان‌های دیگر می‌فروشند
مرغ‌ را با قیمت بالاتر به استان‌های دیگر می‌فروشند
معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت گیلان از فروش مرغ گیلان با قیمت بالاتر در استان‌های دیگر خبر داد.

به گزارش تیترما؛ در روزهای اخیر با بالا رفتن قیمت مرغ کم‌بود محسوسی در سراسر استان گیلان مشاهد می‌شود.

مهدی نقدی در گفت و گو با ایسنا علت کمبود مرغ در بازار رشت، گفت: میزان مصرف مرغ در گیلان روزانه ۲۲۰ تا ۲۴۰ تن است و این میزان مرغ باید با قیمت مصوب در استان توسط جهاد کشاورزی توزیع شود؛ اما امروز (دوشنبه ۳ آذر ۹۹) کم‌تر از نیاز استان توزیع شد و این امر موجب کم‌بود مرغ با قیمت مصوب در فروشگاه‌ها شده است.

وی افزود: مرغ قیمت مصوب در استان‌های اطراف نظیر مازندران، اردبیل و قزوین خیلی بالاتر از گیلان است و به همین دلیل مرغ‌داران مرغ‌های کشتار شده را از استان گیلان خارج می کنند.

نقدی با بیان این‌که هم اکنون مرغ در گیلان در حال توزیع است اما میزان عرضه کم‌تر از تقاضا با قیمت مصوب دولتی است، تصریح کرد: جهاد کشاورزی باید تولیدکنندگان را مجبور کند، حتما میزان مرغ مورد نیاز استان را تامین کنند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت گیلان با اشاره به این‌که گیلان از جمله استان‌های تامین کننده مرغ تهران است و نمی‌توان جلوی خروج آن را گرفت، گفت: کم‌بود مرغ در بازار موجب سوءاستفاده‌ی روزافزون دلالان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: خروج مرغ به صورت قاچاق و عدم رعایت قیمت مصوب ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان و وجود تفاوت قیمت در استان‌های همجوار مرغداران را ترغیب می‌کند، برای صرفه‌ی اقتصادی بیش‌تر به جای توزیع در فروشگاه‌های گیلان، مرغ‌ها را به دیگر استان‌ها بفرستند.

 

  • منبع خبر : ایسنا