اختتامیه‌ی «جایزه هدایت» حضوری نیست
اختتامیه‌ی «جایزه هدایت» حضوری نیست
دبیر جایزه‌ی صادق هدایت، با اشاره به روند برگزاری نوزدهمین دوره‌ی این جایزه، حضور خانم‌ها را نسبت به دوره‌های گذشته کم‌رنگ‌تر اعلام کرد.

جهانگیر هدایت

به گزارش تیترما؛ مرحله‌ی دریافت آثار نوزدهمین دوره‌ی جایزه ادبی صادق هدایت که به یاد این نویسنده، سالانه به داستان‌های کوتاه منتشرنشده‌ی زبان فارسی اعطا می‌شود، روز ۳۰ مهر ۹۹ با دریافت ۱۳۰۰ داستان کوتاه به پایان رسید.

این جایزه را بنیاد صادق هدایت، از سال ۱۳۸۱ برگزار می‌کند؛ از جمله برگزیدگان جایزه ادبی صادق هدایت می‌توان ناتاشا امیری، مصطفی مستور، امیرحسین خورشیدفر، رابعه اقدامی، بهاره ارشد ریاحی و محسن کچویی اشاره کرد.

جهانگیر هدایت، مدیر و بنیان‌گذار بنیاد صادق هدایت و برادرزاده‌ی او، در گفت‌وگو با ایرنا درباره‌ی تفاوت‌های این دوره از جایزه‌ی داستان کوتاه صادق هدایت، گفت: در این دوره با وجود شرایطی که بر کشور و جهان حاکم است، شرکت‌کنندگان بیش‌تر از سال‌های گذشته بودند که برخلاف انتظار ما بود. تفاوت دومی که این دوره داشت تعداد کم‌تر خانم‌ها نسبت به دوره‌های پیشین بود، در این دوره ۳۵ درصد از شرکت‌کنندگان را خانم‌ها تشکیل دادند درحالی‌که در سال‌های گذشته معمولاً بیش‌تر از نیمی از شرکت‌کنندگان را شامل می‌شدند و سال گذشته هر چهار برنده‌ی نهایی ما خانم بودند.

هدایت درباره احتمال برگزار نشدن اختتامیه چنین توضیح داد: فکر نمی کنم تا بهمن ماه شرایط کرونایی تغییر کند و مشکل حل شود، به نظر نمی رسد بتوانیم جلسه ای داشته باشیم و مراسمی برگزار کنیم، به همین دلیل پس از اعلام برگزیدگان، با دوستان تماس خواهیم گرفت که هر کدام به تنهایی برای دریافت جایزه بیایند.

 

  • نویسنده : تحریریه