آن‌ها که نیامدند
آن‌ها که نیامدند
اصحاب رسانه‌ی شهرستان لاهیجان که همواره در تمامی بحران‌ها به بهترین نحو ممکن نقش خود را اجرا کرده بودند؛ چنین دعوت گزینشی و فراخوان را زیبنده‌ی خود ندانستند و با احترام به همه‌ی حاضرین در جلسه، از شرکت در این نشست خودداری کردند.

دوهفته نامه خردورز

حامد رمضانی*

همه ساله و هم‌زمان با روزهای پیش و پس از هفدهم مرداد که به احترام سالروز شهادت محمود صارمی، به نام «روز خبرنگار» مزین شده، شاهد برپایی مراسم مختلف در کشور و استان بوده‌ایم.

نشست‌هایی با سخنرانی‌های خسته‌کننده و وعده‌های تکراری مسئولین، که امسال در بسیاری از شهرها به بهانه‌ی شیوع کرونا لغو شد و تنها تعداد –معدودی- از مدیران و مسئولان به تجلیل از –برخی- اصحاب رسانه پرداختند.

بنا بر شیوه‌ی مرسوم، عصر پنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۹  نشست خبری رسول فرخی، نماینده‌ی مردم لاهیجان و سیاهکل و هم‌چنین نماینده‌ی معین شهرستان آستانه‌اشرفیه، در سالن اصناف لاهیجان برگزار شد و با حواشی خاصی(پیش و پس از مراسم) همراه بود.

عدم استقبال جمعی از اصحاب رسانه‌یی لاهیجان از نشست و ماجراهای پایان این مراسم، موجبات انتقاد بسیاری را فراهم آورد.

تعدادی از خبرنگاران و فعالان حوزه‌ی رسانه‌ی شهرستان، با مطلع شدن از برگزاری این جلسه از طریق فضای مجازی و فراخوان عمومی، آن را در شان خود ندانسته و انتقاد خود را پیش از شروع مراسم به اطلاع دفتر نماینده‌ی محترم رساندند که با پیگیری دفتر نماینده‌ی شهرستان، تنها چند ساعت پیش  از شروع برنامه فقط با تعدادی از اصحاب رسانه تماس گرفته شد و بسیاری از این دعوت جاماندند.

اصحاب رسانه‌ی شهرستان لاهیجان که همواره در تمامی بحران‌ها به بهترین نحو ممکن نقش خود را اجرا کرده بودند؛ چنین دعوت گزینشی و فراخوان را زیبنده‌ی خود ندانستند و با احترام به همه‌ی حاضرین در جلسه، از شرکت در این نشست خودداری کردند.

آن‌چه مشخص است؛ نمی‌توان به دلیل تازه نفس بودن و عدم تجربه‌ی کافی نماینده‌ی لاهیجان و سیاهکل و دفترشان را شماتت کرد؛ اما در این راستا، خلا وجودی روابط عمومی و مشاورین رسانه‌یی به وضوح، مشاهده شد.

نشستی که حواشی قبل و بعد آن، نکات مثبت‌اش را تحت‌الشعاع خود قرار داده است؛ از گفت‌وگوی دوطرفه‌ی خبرنگاران با نماینده و پاسخ‌گویی شفاف به سوالات، تا اعلام هدف‌گذاری‌ها و برنامه‌هایی که برای مردم شهرستان می‌توانست مهم و پررنگ و خواندنی باشد، تحت تاثیر جای خالی و ناکافی روابط عمومی قرار گرفت. موضوعی که هم‌چنان بسیاری از مدیران و مسئولین نسبت به این مهم، بی‌اعتنا هستند و تا حدود بسیاری به نقش تاثیرگذار و مهم رسانه اهمیت نمی‌دهند.

 

*مدیرمسئول ابریشم‌پرس

  • نویسنده : حامد رمضانی*
  • منبع خبر : دوهفته نامه ی خردورز