آلمانی‌ها مدعی‌اند که یکی از بزرگ‌ترین و زنده‌ترین بازارهای جهانی کتاب را در اختیار دارند. البته این ادعا چندان هم بی‌راه نیست. براساس آمارها، فروش کتاب در آلمان در سال ۲۰۱۸،‌ در مجموع ۹/۱۳ میلیارد یورو بوده است.

به گزارش تیترما، «مهد خوانندگان کتاب» این لقبی است که بسیاری از رسانه‌های آلمانی برای کشورشان انتخاب کرده‌اند. کشوری که ادبیات و فلسفه‌اش با نام‌های بزرگ زیادی گره خورده و حالا سال‌هاست که یکی از بزرگ‌ترین بازارهای جهانی کتاب را در اختیار دارد.

آلمانی‌ها مدعی‌اند که یکی از بزرگ‌ترین و زنده‌ترین بازارهای جهانی کتاب را در اختیار دارند. البته این ادعا چندان هم بی‌راه نیست. براساس آمارها، فروش کتاب در آلمان در سال ۲۰۱۸،‌ در مجموع ۹/۱۳ میلیارد یورو بوده است. این در حالی است که درآمد حاصل از صنعت سینما در این سال، ۲/۹۳ میلیارد یورو، صنعت موسیقی ۱/۵۸ و بازی‌های رایانه‌ای ۳/۵۱ میلیارد یورو بوده است. همچنین در این سال ۳۵۸ میلیون کتاب در بازار عمومی فروخته شده است.

اما آمارها نشان می‌دهند که کتاب‌های چاپی برای آلمانی‌ها جذابیت بیشتری دارند. براساس آمارهای اداره آمار فدرال، از هر ۱۰ نفر خواننده آلمانی، ۹ نفر ترجیح می‌دهند که کتاب چاپی بخوانند..

بر اساس آمار موسسه جامعه‌شناسی «النسباخ» حدود ۹ میلیون شهروند بالاتر از ۱۴ سال در آلمان، هر روز یک کتاب می‌خوانند . در سال ۲۰۱۸، کتاب‌های داستانی با ۳۱.۵ درصد در صدر لیست فروش بازار کتاب آلمان قرار داشتند. پس از کتاب‌های داستانی، کتاب‌های کودکان با ۱۶.۶ درصد، کتاب‌های راهنما با ۱۴ درصد، کتاب‌های آموزشی با ۱۱ درصد و کتاب‌های علمی و تخصصی با ۱۰.۶ درصد در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های آلمان قرار گرفتند.

 

  • منبع خبر : مهر