شهرک غیرمجاز «باستی هیلز» لواسان قلع و قمع نمی‌شود+آلبوم عکس
شهرک غیرمجاز «باستی هیلز» لواسان قلع و قمع نمی‌شود+آلبوم عکس
رییس سازمان امور اراضی کشور با بیان این‌که شهرک غیر مجاز «باستی هیلز» لواسان قلع و قمع نمی شود گفت: تلاش داریم با ورود قوه قضاییه عوارض و حقوق دولت از ساخت و ساز غیرمجاز در این منطقه دریافت شود.

به گزارش تیترما، «علیرضا اورنگی»  در گفت و گو با  ایرنا درباره‌ی مهم‌ترین پرونده های تخلفات تغییر کاربری اراضی و زمین‌خواری در سطح کشور افزود: شهرک غیرمجاز «باستی هیلز» دارای ساخت و سازهای میلیاردی است که تاکنون سازندگان آن حتی عوارض و حق و حقوق دولت را نیز پرداخت نکرده‌اند.

وی مساحت شهرک غیرمجاز باستی هیلز را ۱۲.۸ هکتار دانست و اظهار داشت: از این میزان ۳ هکتار دارای تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی بوده است.

به گفته وی، این شهرک در حریم شهر لواسان است که اراضی کشاورزی آن به ۵۰ قطعه‌ی ۲ هزار متری تبدیل شده است.

رییس سازمان امور اراضی کشور با بیان این‌که در اکثر پرونده‌های تغییر کاربری اراضی رد پایی از شهرداری‌ها دیده می‌شود، گفت: این افراد با برخی دستگاه‌ها از جمله شهرداری‌ها توافق کرده‌اند که با پرداخت سهمی به شهرداری آن منطقه، ساخت و ساز غیرمجاز انجام دهند.

وی تصریح کرد: این در حالی است که بر اساس قانون، شهرداری‌ها باید از هر گونه ساخت و ساز غیرمجاز و تغییر کاربری جلوگیری کنند.

 

اورنگی افزود: طبق ماده‌ی ۴۷۷ قانون سازمان امور اراضی کشور در این خصوص به دستگاه قضایی شکایت کرد که حکم به ضرر این سازمان صادر شد به طور مجدد شکایت صورت گرفت که احتمال آن می رود با ورود رییس قوه قضاییه بتوانیم عوارض دولت را دریافت کنیم.