شهرستان لاهیجان برای سومین بار در سال‌های اخیر نامزد انتخاب «پایتخت کتاب ایران» شد.

به گزارش تیترما از روابط عمومی اداره‌ی فرهنگ‌وارشاد اسلامی شهرستان لاهیجان؛ در ششمین برنامه‌ی انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران، شهرستان لاهیجان جزو شهرهای راه یافته به مرحله‌ی نیمه نهایی شد.

بر اساس این گزارش، شهرستان لاهیجان با حضور پررنگ خود در طرح پایتخت کتاب ایران و  پس از دو دوره  نامزدی در سال های ۹۶ و ۹۷ این بار نیز توانست جزو  ۳۸ شهر راه یافته به مرحله‌ی نیمه نهایی باشد.

گفتنی است؛ ششمین برنامه‌ی انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران از ابتدای تیرماه با فراخوان از سوی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شروع به کار کرد.

با اعلام فراخوان ارسال آثار شهرهای متقاضی شرکت در این طرح، ۱۳۶ شهر آثار و مستندات خود را به دبیرخانه مرکزی ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال کردند.

داوری مرحله‌ی نیمه نهایی و نهایی این رویداد در بهمن ماه ۹۸ برگزار خواهد شد و در مراسم اختتامیه که در تاریخ ۱۱ بهمن ماه در محل سالن همایش های کتابخانه‌ی ملی ایران  برگزار خواهد شد، ششمین پایتخت کتاب ایران سال۹۹ و ۴ شهر خلاق در زمینه‌ی کتابخوانی معرفی خواهند شد.

لاهیجان در ۴ دوره از ۶ دوره‌ برگزاری پایتخت کتاب ایران حضوری فعال داشت و در ۲ سال متوالی توانست در لیست۲۰ شهر نامزد انتخاب پایتخت کتاب ایران قرار گیرد و امسال نیز این شهرستان به عنوان تنها نماینده‌ی گیلان در مرحله‌ی نیمه نهایی حضوردارد.

شرایط شرکت در پایتخت کتاب ایران فراهم نمودن بستر مناسب برای ترویج کتاب و کتابخوانی و ارائه مستندات در این خصوص و همچنین ارائه طرح های جدید و خلاق در حوزه ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.