بهرام شاه محمدلو: محبوب‌ترین قصه‌گوی من، مادرم بود
بهرام شاه محمدلو: محبوب‌ترین قصه‌گوی من، مادرم بود
بهرام شاه‌محمدلو داور بخش ملی بیست و دومین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی گفت: گرچه امروز من را با قصه‌ها به یاد می‌آورند، اما مادر برای من شیرین‌ترین خاطره‌ام از قصه است، زیرا از نخستین قصه‌گویان همراه من بوده که با هم به صورت اشتراکی قصه می‌گفتیم. در واقع مادرم محبوب‌ترین قصه‌گو برای من است

به گزارش تیترما، «بهرام شاه محمدلو» داور بخش ملی بیست و دومین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه گویی است. او از دهه‌ی ۶۰ تاکنون سمبل قصه‌گویی در ایران شناخته می‌شود که این بُعد از شخصیت او بی‌شک متأثر از اجرای برنامه و قصه گویی‌اش در تلویزیون است. آقای قصه گو، اما مادرش را محبوب ترین قصه‌گوی زندگی‌اش می‌داند.

شاه محمدلو درباره‌ی اولین خاطره‌اش از واژه‌ی قصه در گفت‌وگو با فارس گفت: گرچه امروز من را با قصه‌ها به یاد می‌آورند، اما مادر برای من شیرین‌ترین خاطره‌ام از قصه است، زیرا از نخستین قصه گویان همراه من بوده که با هم به صورت اشتراکی قصه می گفتیم. در واقع مادرم محبوب‌ترین قصه‌گو برای من است.

شاه محمدلو در ادامه درباره‌ی شیوه‎ی قصه‌گویی توضیح داد: هر عنصر و عمل خلاقانه‌ای اگر با طبیعت انسان ارتباط مستقیم و واقعی داشته باشد، بر دل مخاطب می‌نشیند، حال این انسان در هر سنی که باشد، جذب می‌شود. ما شیوه‌های قصه‌گویی را به تناسب گروه‌های سنی مخاطب در نظر می‌گیریم.

شاه محمدلو درباره‌ی تاثیر جشنواره‌ی قصه‌گویی کانون پرورش فکری بر جامعه اشاره کرد: جشنواره‌ی قصه‌گویی حتماً تاثیراتی بر جامعه خواهد گذاشت، گرچه به نظرم هنوز برای رسیدن جشنواره به نقطه‌ی مطلوب راه باقی است، اما با دست اندرکاری گروه‌های جدید، احساس می‌کنم اتفاق‌های خوبی در راه است و در این دو دوره با نظم بیش‌تر و به نحوی جدی‌تر درباره‌ی این جشنواره اطلاع رسانی شده است.