نمایشگاه و بازارچه‌یی از دست سازه‌ها و محصولات بومی دانش‌آموزان با هدف آشنایی با مفهوم رونق تولید ملی و هویت‌بخشی فرهنگ بومی در مدرسه‌ی سبز سما لاهیجان برگزار شد.

به گزارش بانانیوز، فاطمه خشنود مدیر مدرسه‌ی سبز سما لاهیجان اعلام کرد: این نمایشگاه به منظور فرهنگ‌سازی برای اقتصاد دانش‌بنیان و رونق تولید، هم‌زمان با «روز فرهنگ بومی» برگزار شد.
مدیر مدرسه‌ی سبز سماگفت: این نمایشگاه با هدف نشاط‌سازی و سرزنده کردن فضای مدرسه در حوزه‌ی تعلیم و تربیت در حالی برگزار شد که فرهنگ‌سازی استفاده از تولید داخلی و حمایت از آن و هم‌چنین جریان یادگیری از اهمیت ویژه‌یی برخوردار است.
خشنود با بیان این‌که دست سازه‌ها باعث رشد خودشکوفایی و تفکر خلاق، افزایش اعتماد به نفس، و ایجاد شور و نشاط در دانش‌آموزان می‌شود ادامه داد: فراهم کردن زمینه‌ی مشارکت دانش‌آموزان در فرایند نهادینه کردن فرهنگ بومی با ایجاد بازارچه، باعث آشنایی دانش‌آموزان به عنوان نسل جدید با فرهنگ گذشته و تبیین آن در مدرسه شد.
وی خاطر نشان کرد: دست‌سازه‌ها می‌توانند در جهت نیل به این هدف بسیار ارزشمند و مفید بوده و سبب یادگیری لذت‌بخش و بانشاط در بین دانش‌آموزان شود.
گفتنی است؛ دانش‌آموزان سود حاصل از فروش دست‌سازه های این نمایشگاه و بازارچه را برای کمک به دانش‌آموزان بی بضاعت اهدا کردند.

  • نویسنده : آزاده توشه‌جو (خبرنگار بانانیوز)